Azzal, hogy megnyitottad az Etsy boltodat még nem dőlhetsz hátra, sőt, az igazi munka csak most kezdődik, ugyanis egy Etsy bolt önmagában nem jelent még eladásokat, ma már dolgozni kell értük. Íme 10 tipp, ami segítheti az első eladásaidat.

1. Tölts fel minél több terméket az Etsy boltodba
Az Etsy-n nagyon sok termék található, így egy-egy keresésre több ezer találat is lehet, így ahhoz, hogy egyáltalán érzékelhetően jelen legyél legalább 20-30 termékre van szükség, de hogy valóban jól is menjen 100-150 fölötti termékkel kell rendelkezned (A legnagyobb boltok ezer fölötti terméket kínálnak). Lehet ez nagyon soknak hangzik, de nem az, nyugodtan tedd fel például egy termék színverzióit/méretverzióit külön termékként is, így hirtelen meg is többszörözted a választékod. Próbálj minden terméknek különböző címet adni, minél többféle elnevezést és kifejezést használsz, annál nagyobb eséllyel bukkan rá valaki.

2. Van már közösségi média oldala a márkádnak/árult termékeidnek?
Ha nincs, akkor itt az ideje elindítani őket külön csak a márkádnak/termékeidnek. Terméktől függően érdemes jelen lenni Facebookon és/vagy Instagramon, és Pinteresten is. Nem kell őket napi szinten menedzselni (elég havi pár bejegyzés is csak akár), de fontos, hogy ezeken az oldalakon megjelenjen az Etsy boltod elérhetősége (link a boltra), illetve mert később ezeken a csatornákon keresztül is lesznek a boltodnak látogatói, és ez fontos infó az Etsy-nek, plusz pontot ér nála.
Ne várj ezzel, hogy neked ehhez nincs kedved/nem értesz hozzá/stb, mivel ma már sajnos szükség van ezekre, ennél csak bonyolultabb és drágább dolgokkal lehet egy induló Etsy boltot ismertté tenni.

3. Oszd meg ismerőseiddel a saját közösségi média oldalaidon, blogodban is az infót, hogy elindult az Etsy boltod.
Itt érdemes egyből megemlíteni nekik, hogy mi a márka/termék saját (fentebb említett) közösségi média elérhetősége, és kövessék ha érdekli őket a téma.

Ha úgy érzed, hogy nem szeretnéd megosztani közvetlen ismerőseiddel, hogy az Etsy-n árulsz, akkor gondolkozz el, hogy mi ennek az oka. Ha nem vállalod fel az Etsy boltodat, akkor sosem fogod tudni teljes szívvel csinálni (az Etsy boltodat), és ez az eladásaidon is látszódni fog.
– Lehet csak nem érzed elég jónak a fotókat vagy a termékeket? Így nem fog menni a boltod sem. De vajon mi kell hozzá hogy jónak érezd?
– Vagy nem érzed elég egyedinek a termékeket? Akkor nem fog menni a boltod sem. De mi kell hozzá, hogy elég egyedinek érezd?
– Félsz, hogy nem helyes az angol szöveg? Lektoráltasd le valakivel, amúgy is jó, ha nincsenek benne hibák.
– Vagy cikinek érzed az ismerősök előtt, hogy túl drágák a termékek? Ugyan, inkább valószínű, hogy még így is alul áraztad őket! Ezzel ne foglalkozz, mindenki annyiért árulja a termékeit, amiért megéri neki.
– Vagy attól félsz, hogy még nem legálisan árulsz, nincs rá céged, egyéni vállalkozásod? Amíg nem adsz el semmit, addig senki nem várja el tőled ezt. Simán lehet, hogy pár hét múlva eladás nélkül be is zárod a boltod, mert másképp alakul az életed. Ezen ne stresszelj előre.

4. Lépj be a valamelyik Etsy-s Facebook csoportba
A hivatalos Etsy csoportba csak már nyitva lévő bolttal lehet bekerülni, ha megfelelsz a csoport feltételeinek, érdemes belépni, mert sok hasznos infót találhatsz a régebbi bejegyzésekben. Vagy ott van a Design Mentor Etsy csoportja, ahova már érdeklődőként vagy frissen megnyitott boltként is csatlakozhatsz.

5. Nézegesd a boltod statisztikáját
Vannak látogatói a boltodnak, előjön terméked kereséseknél? Próbáld meg néhány termék nevét átírni, és megnézni pár nap múlva, hogy van-e változás.

6. Olvass tippeket az Etsy SEO-hoz (keresőoptimalizálás)
Olvasd el az Etsy SEO alapokról szóló cikkemet. Illetve érdemes követni az Etsy infóit, hogy mi alapján értékeli a termékeket és hogy rangsorolja őket a keresőjében. Utána ezek szerint módosítani a boltodat, az árazásod és a leírásokat.

7. Próbáld meg termékeid egy részét leárazni 1-2 hétre
Hívhatod nyitási akciónak, kínálj 10-15% kedvezményt (ezt kalkuláld bele az áraidba). Az Etsy szereti az akciókat, szívesen sorolja előre a kedvezményesen kapható termékeket. Nézd meg, hogy több látogatója lesz-e a termékeknek (nem feltétlen az eladás a cél, az is jó ha már legalább látogatói vannak a boltodnak), előrébb kerülnek-e a termékeid a keresőben.

8. Ha a fentiek megvoltak, kérj boltkritikát
Kérj segítséget a Facebookon a fent már említett hivatalos magyar Etsy csoportban vagy a Design Mentor Etsy csoportjában.
Lehet, hogy te észre sem veszed, de nem jók a fotók, vagy nem elég informatív a leírás, vagy valami gond van a termékekkel. Ebben tud külső és gyakorlott szem segíteni. Kérd meg a csoport tagjait, hogy véleményezzék a boltodat/termékeidet eladói és vásárlói szemszögből.

9. Próbáld ki az Etsy hirdetést néhány terméknél
Elég csak a legjobb 4-5 terméknél kipróbálni, de érdemes legalább 2-4 hétre. Jó ötlet, hogy a hirdetett termékek közé bevegyél 1-2 kedvezményesen kapható (akciózott) terméket is. Már napi 1 dollárt is megadhatsz hirdetési összegnek, ebben az esetben legrosszabb esetben 15-20 dollárt veszíthetsz, de ez is fontos visszajelzés a termékeddel kapcsolatban, és segíthet később optimalizálni a termékeket. A hirdetésekről olvasd el ezt a cikkemet.

10. Ingyenes szállítást kíbálsz?
Amennyiben nincs beállítva az ingyenes szállítás a boltodra nézve, legalább próbálj néhány terméket ingyenes szállítással kínálni. A szállítás árát építsd be a termék árába.

Itt olvashatsz majd róla, hogy mi a teendő, ha megérkezik az első eladásod az Etsy-n.

Ha Etsy bolt nyitásán gondolkodsz vagy van már Etsy boltod, akkor lépj be az Etsy boltokat segítő csoportomba a Facebookon.

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető.

Összesen
18
Megosztás