Hirdess az Etsyn, mint a profik!

Útmutató az Etsy hirdetési rendszeréhez kezdőtől haladó szintig

Nincs annyi megrendelésed az Etsy boltodban, mint szeretnéd? Esetleg látogatója sincs, hiába állítgatod a termék elnevezését és kulcsszavait? Akkor itt az ideje, hogy megnézd a hirdetési lehetőséget!

Az Etsyn a termékkiemelés (promoted listing) többnyire a legegyszerűbb és leggyorsabb módja annak, hogy vevőket szerezzél a boltodba, ráadásul a jól beállított hirdetési fiók tervezhető számú megrendelést és nyereséget képes generálni. Egy Etsy eladó meg tud élni kizárólag a hirdetésekből jövő megrendelésekből.
De vigyázz, mert nem mindegy, hogy mit hirdetsz, mennyi ideig és milyen költséggel! Egy rosszul beállított hirdetési fiókkal szinte biztos pénzkidobás a hirdetés.

Próbáltál már hirdetni és nem lett megrendelés belőle? Persze, mert a tudatos tervezést nélkülöző hirdetések nagy része nem hoz megrendelést, vagy túl sokba kerül, és így nem éri meg.

Sok angol nyelvű cikk és videó foglalkozik az Etsy-n hirdetés témájával, azonban ezek sokszor túl általánosak, és sokszor fontos részekre egyáltalán nem térnek ki. Gyakran hallani tanácsként, hogy “Elemezd a hirdetések eredményeit”. De mit is jelent ez, melyik eredmény mit mutat, és hogyan lehet azt a javadra felhasználni? Ezekre a válaszok sokszor még a régi és sok eladással rendelkező Etsy eladók számára sem egyértelműek, pedig enélkül a hirdetésből jövő megrendelés csak a szerencsén múlik. Pedig hirdetésből megrendeléseket szerezni nem szerencse kérdése!

Útmutató a megrendelésekhez

Hadd mutassam be neked ezt a letölthető útmutatót (PDF), amiben egészen az alapoktól végigvezetlek, hogyan kell beállítani a hirdetési fiókodat, hogyan tudod megállapítani, hogy mit hirdess és mennyiért, illetve sok példán keresztül segítek értelmezni és felhasználni azokat az adatokat, amiket a hirdetések megmutatnak.

Úgy állítottam össze, hogy a legtöbb felmerülő kérdésre választ adjon, egyaránt hasznos legyen a profik Etsy eladóknak és a friss Etsy boltoknak, és ezek mellett bárki számára könnyen érthető legyen.

Jelenleg nincs semmilyen más nyelven sem olyan átfogó leírás a témában, ami ennyire részletesen foglalkozna az Etsy hirdetéseivel, mint ez a dokumentum.

Hirdess az Etsyn, mint a profik!

Útmutató az Etsy hirdetési rendszeréhez kezdőtől haladó szintig

Nincs annyi megrendelésed az Etsy boltodban, mint szeretnéd? Esetleg látogatója sincs, hiába állítgatod a termék elnevezését és kulcsszavait? Akkor itt az ideje, hogy megnézd a hirdetési lehetőséget!

Az Etsyn a termékkiemelés (promoted listing) többnyire a legegyszerűbb és leggyorsabb módja annak, hogy vevőket szerezzél a boltodba, ráadásul a jól beállított hirdetési fiók tervezhető számú megrendelést és nyereséget képes generálni. Egy Etsy eladó meg tud élni kizárólag a hirdetésekből jövő megrendelésekből.
De vigyázz, mert nem mindegy, hogy mit hirdetsz, mennyi ideig és milyen költséggel! Egy rosszul beállított hirdetési fiókkal szinte biztos pénzkidobás a hirdetés.

Próbáltál már hirdetni és nem lett megrendelés belőle? Persze, mert a tudatos tervezést nélkülöző hirdetések nagy része nem hoz megrendelést, vagy túl sokba kerül, és így nem éri meg.

Sok angol nyelvű cikk és videó foglalkozik az Etsy-n hirdetés témájával, azonban ezek sokszor túl általánosak, és sokszor fontos részekre egyáltalán nem térnek ki. Gyakran hallani tanácsként, hogy “Elemezd a hirdetések eredményeit”. De mit is jelent ez, melyik eredmény mit mutat, és hogyan lehet azt a javadra felhasználni? Ezekre a válaszok sokszor még a régi és sok eladással rendelkező Etsy eladók számára sem egyértelműek, pedig enélkül a hirdetésből jövő megrendelés csak a szerencsén múlik. Pedig hirdetésből megrendeléseket szerezni nem szerencse kérdése!

Útmutató a megrendelésekhez

Hadd mutassam be neked ezt a letölthető útmutatót (PDF), amiben egészen az alapoktól végigvezetlek, hogyan kell beállítani a hirdetési fiókodat, hogyan tudod megállapítani, hogy mit hirdess és mennyiért, illetve sok példán keresztül segítek értelmezni és felhasználni azokat az adatokat, amiket a hirdetések megmutatnak.

Úgy állítottam össze, hogy a legtöbb felmerülő kérdésre választ adjon, egyaránt hasznos legyen a profik Etsy eladóknak és a friss Etsy boltoknak, és ezek mellett bárki számára könnyen érthető legyen.

Jelenleg nincs semmilyen más nyelven sem olyan átfogó leírás a témában, ami ennyire részletesen foglalkozna az Etsy hirdetéseivel, mint ez a dokumentum.

Miben segít neked ez az útmutató?

» A hirdetési fiók beállításában
» Megmutatja mit érdemes hirdetni
» Mit mutatnak a hirdetések eredményei
» Az adatok alapján kell-e változtatnod
» Mik a leggyakoribb hirdetési problémák
» Mivel tudod az eladási arányt növelni
» Hogyan tudod a termékeidet optimalizálni

Tartalomjegyzék

Miben segít neked ez az útmutató?

» A hirdetési fiók beállításában
» Megmutatja mit érdemes hirdetni
» Mit mutatnak a hirdetések eredményei
» Az adatok alapján kell-e változtatnod
» Mik a leggyakoribb hirdetési problémák
» Mivel tudod az eladási arányt növelni
» Hogyan tudod a termékeidet optimalizálni

Tartalomjegyzék

Gyakori kérdések

Gyakori kérdések

Teljesen kezdő vagyok, most nyitottam az Etsy boltom. Tudom így is használni az útmutatót?

Igen, az útmutató segít már az első lépésekben is, viszont fontos tudnod, hogy teljesen új vagy eladások nélküli bolt esetében a hirdetés elsősorban a termékek optimalizációjában segít és nem egyből az eladásokban.

Mivel a hirdetések képesek gyorsan sok látogatót a boltba irányítani, így nem hónapok, hanem “csak” hetek kellenek ahhoz, hogy a termékeket az Etsyre és a vásárlói igényeknek megfelelően optimalizálni tudjad, ami viszont elengedhetetlen a későbbi sikeres eladásokhoz.

Teljesen egyedi termékeket készítek, nekem is jó az útmutató?

Teljesen egyedi termék, amiből maximum egy darab készül. Az ilyen egyedi termékek reklámozására egyelőre nem tér ki az útmutató, hamarosan frissíteni fogom, addig viszont nem javaslom a megvásárlását.

Már használom a promoted listinget és megrendelések is érkeznek belőle. Nekem is tud újat mondani az útmutató?

Újat szinte biztos, hogy tud mondani, de nem biztos, hogy szükséged van rá.

Az útmutató elsődleges célja, hogy megrendelések érkezzenek a hirdetésekből, így amennyiben azt érzed, hogy elég megrendelés érkezik a hirdetésekből és nem túl magas a hirdetési költséged, akkor nem biztos, hogy szükséged van erre az útmutatóra.

Ha azonban ingadozik a hirdetésekből bejövő megrendelések száma, vannak hónapok, amikor inkább nullára jön ki a hirdetés, mint nyereséges, akkor mindenképpen javaslom a dokumentumot számodra, mert a tudatos tervezés nagyot lendíthet a hirdetéseid sikerességén és a megrendelések számán.

Lehet olyan, hogy valakinek nem éri meg hirdetni?

Igen, lehet. Azoknál a termékeknél, amiknek nagyon alacsony az eladási ára és emellett nagyon telített piacon vannak (nagyon sok a konkurens). Ott előfordulhat, hogy nincs annyi haszon a terméken, ami lehetővé tenné a gazdaságos hirdetést.

Erre az egyik megoldás, hogy termékcsomagokat kell készíteni (pl. 3 db termék egyben), ahol a haszon már biztosít elegendő hirdetési költséget is.

Mennyi munkával jár (időben) az útmutató leírását követni, hogy megrendelések jöjjenek a hirdetésekből?

A sok (200+) eladással rendelkező boltoknál kevés munkával már nagyon látványos eredményeket lehet elérni.

Az új boltoknál az első hónapban minimális a szükséges munka, azonban utána az esetleges termék optimalizáció már sok elfoglaltságot is jelenthet.

Ha sikerült a hirdetéseket jól beállítani, utána már többnyire havi 2-3 óra elegendő a hirdetések adminisztrálására.

Hogyan tudok fizetni? Hogyan kapom meg az anyagot?

Átutalással vagy Paypalon keresztül bankkártyával tudsz fizetni.

A Paypal fizetést követően az útmutató egyből letölthető, míg az átutalás esetében a letöltéssel meg kell várnod, hogy a bankszámlámra érkezzen a pénz és azt iktassam is (ami akár egy plusz munkanap is lehet, ha éppen nem vagyok számítógép közelében).

Van lehetőség rá, hogy az anyagot könyv formában is megkapjam?

Egyelőre sajnos nincs, de ki tudod magadnak nyomtatni.

Ki tudom nyomtatni a letöltött anyagot?

Igen, A4 formátumban van az anyag, így egyszerűen ki tudod nyomtatni magadnak. Az útmutatóban vannak színes képek is, azonban a nagy része fekete-fehéren nyomtatva is tökéletesen jól értelmezhető. A pár színes oldalt lehet egyszerűbb csak a számítógépen jobban megnézned.

Ha nem vagyok elégedett az útmutató tartalmával akkor visszakérhetem a pénzem?

Amennyiben azt érzed, hogy az útmutató nem adott számodra elegendő információt és nem érte meg a kifizetett összeget, akkor 3 hónapon belül bármikor kérheted, hogy visszafizessem az árát.

Teljesen kezdő vagyok, most nyitottam az Etsy boltom. Tudom így is használni az útmutatót?

Igen, az útmutató segít már az első lépésekben is, viszont fontos tudnod, hogy teljesen új vagy eladások nélküli bolt esetében a hirdetés elsősorban a termékek optimalizációjában segít és nem egyből az eladásokban.

Mivel a hirdetések képesek gyorsan sok látogatót a boltba irányítani, így nem hónapok, hanem “csak” hetek kellenek ahhoz, hogy a termékeket az Etsyre és a vásárlói igényeknek megfelelően optimalizálni tudjad, ami viszont elengedhetetlen a későbbi sikeres eladásokhoz.

Teljesen egyedi terméket készítek, nekem is jó az útmutató?

Teljesen egyedi termék, amiből maximum egy darab készül. Az ilyen egyedi termékek reklámozására egyelőre nem tér ki az útmutató, hamarosan frissíteni fogom, addig viszont nem javaslom a megvásárlását.

Már használom a promoted listinget és megrendelések is érkeznek belőle. Nekem is tud újat mondani az útmutató?

Újat szinte biztos, hogy tud mondani, de nem biztos, hogy szükséged van rá.

Az útmutató elsődleges célja, hogy megrendelések érkezzenek a hirdetésekből, így amennyiben azt érzed, hogy elég megrendelés érkezik a hirdetésekből és nem túl magas a hirdetési költséged, akkor nem biztos, hogy szükséged van erre az útmutatóra.

Ha azonban ingadozik a hirdetésekből bejövő megrendelések száma, vannak hónapok, amikor inkább nullára jön ki a hirdetés, mint nyereséges, akkor mindenképpen javaslom a dokumentumot számodra, mert a tudatos tervezés nagyot lendíthet a hirdetéseid sikerességén és a megrendelések számán.

Lehet olyan, hogy valakinek nem éri meg hirdetni?

Igen, lehet. Azoknál a termékeknél, amiknek nagyon alacsony az eladási ára és emellett nagyon telített piacon vannak (nagyon sok a konkurens). Ott előfordulhat, hogy nincs annyi haszon a terméken, ami lehetővé tenné a gazdaságos hirdetést.

Erre az egyik megoldás, hogy termékcsomagokat kell készíteni (pl. 3 db termék egyben), ahol a haszon már biztosít elegendő hirdetési költséget is.

Mennyi munkával jár (időben) az útmutató leírását követni, hogy megrendelések jöjjenek a hirdetésekből?

A sok (200+) eladással rendelkező boltoknál kevés munkával már nagyon látványos eredményeket lehet elérni.

Az új boltoknál az első hónapban minimális a szükséges munka, azonban utána az esetleges termék optimalizáció már sok elfoglaltságot is jelenthet.

Ha sikerült a hirdetéseket jól beállítani, utána már többnyire havi 2-3 óra elegendő a hirdetések adminisztrálására.

Hogyan tudok fizetni? Hogyan kapom meg az anyagot?

Átutalással vagy Paypalon keresztül bankkártyával tudsz fizetni.

A Paypal fizetést követően az útmutató egyből letölthető, míg az átutalás esetében a letöltéssel meg kell várnod, hogy a bankszámlámra érkezzen a pénz és azt iktassam is (ami akár egy plusz munkanap is lehet, ha éppen nem vagyok számítógép közelében).

Van lehetőség rá, hogy az anyagot könyv formában is megkapjam?

Egyelőre sajnos nincs, de ki tudod magadnak nyomtatni.

Ki tudom nyomtatni a letöltött anyagot?

Igen, A4 formátumban van az anyag, így egyszerűen ki tudod nyomtatni magadnak. Az útmutatóban vannak színes képek is, azonban a nagy része fekete-fehéren nyomtatva is tökéletesen jól értelmezhető. A pár színes oldalt lehet egyszerűbb csak a számítógépen jobban megnézned.

Ha nem vagyok elégedett az útmutató tartalmával akkor visszakérhetem a pénzem?

Amennyiben azt érzed, hogy az útmutató nem adott számodra elegendő információt és nem érte meg a kifizetett összeget, akkor 3 hónapon belül bármikor kérheted, hogy visszafizessem az árát.

Az útmutató:
15 900 Ft

Az útmutató:
15 900 Ft

A szerző

Vig Virág, 7 éve Etsy eladó, és azóta 4500 darab terméket értékesített ezen a platformon, több mint 40 millió forint értékben.
Korábban nem talált segítséget, hogy tudná a termékeit külföldre is értékesíteni, így saját maga próbálgatta ki a különböző online értékesítési megoldásokat. Az Etsy bolt mellett saját angol és német nyelvű webáruháza van, illetve jelen van az Amazonon is. A világ 46 országából voltak már vásárlói.

Két évvel ezelőtt kezdte el írni a Design Mentor blogot, hogy segítse a hazai designereket és kézműveseket a külföldi piacralépésben. Jelenleg az egyetlen ember, aki az Etsyn és az Amazon Handmade-en értékesítést magyarul tanítja.

Virágról és az eddigi munkáiról részletesebben itt olvashatsz.

Vig Virág, 7 éve Etsy eladó, és azóta 4500 darab terméket értékesített ezen a platformon, több mint 40 millió forint értékben.
Korábban nem talált segítséget, hogy tudná a termékeit külföldre is értékesíteni, így saját maga próbálgatta ki a különböző online értékesítési megoldásokat. Az Etsy bolt mellett saját angol és német nyelvű webáruháza van, illetve jelen van az Amazonon is. A világ 46 országából voltak már vásárlói.

Két évvel ezelőtt kezdte el írni a Design Mentor blogot, hogy segítse a hazai designereket és kézműveseket a külföldi piacralépésben. Jelenleg az egyetlen ember, aki az Etsyn és az Amazon Handmade-en értékesítést magyarul tanítja.

Virágról és az eddigi munkáiról részletesebben itt olvashatsz.

90 nap pénzvisszafizetési garanciával!

90 nap pénzvisszafizetési garanciával!

Egyéb információk

Az útmutató díja nem tartalmaz áfát, így a nevedre áfamentes elektronikus számlát állítok ki, melyet e-mailben kapsz meg a fizetés után.
Az útmutató jelenleg csak Magyarországról vásárolható meg, hamarosan külföldi vevők is megvásárolhatják majd, kis plusz adminisztrációra van szükségem még ehhez.