Etsy SEO

Az Etsy-n a vevők a termékeket az elnevezésük alapján találják meg, és az Etsy is többek között ez alapján jeleníti meg őket a keresőben, így a keresőoptimalizálás az Etsy-n is rendkívül fontos.

Mit keresnek az emberek

Az emberek egy része nem tudja még pontosan, hogy mit keres, csak néhány alap paraméter adott számára. Például, hogy kinek keres terméket, milyen összegben, milyen alkalomra és esetleg valami plusz infó, arról, hogy mit szeret az illető, akinek az terméket keresi. Vagyis felejtsük el, hogy mit gondolunk a saját termékünkről, hogyan hívjuk mi azt, és ne használjunk olyan kifejezéseket, amit rajtunk kívül várhatóan senki más nem ismer, így például márkanév, kitalált terméktípus, ritkán használt kifejezések stb.

A fantázia címeket végképp felejtsük el (főleg ha művészi dologról van szó), ugyanis senki nem fog például egy Vágtázó musztángok a szélben címmel ellátott grafikára rátalálni a neve alapján.
Ezeket a fantázianeveket, érdekes kifejezéseket, márkaneveket a termék leírásába tegyük bele, ne az elnevezésébe.

Mi kerüljön a terméknévbe

Minél részletgazdagabb az elnevezés, annál jobb, mivel azoknál a kifejezéseknél, amire sokan keresnek rá nagyon nagy a verseny az Etsy-n lévő termékek között, így oda új boltként nem nagyon lehet bekerülni. Például a “kék sál” vagy a “bőr pénztárca” kifejezésre akár több ezer találat is lehet, így érdemes minél több részletet beleírni a termék elnevezésébe. Gondolkodjunk vevőként, mire keresnénk mi rá, ha valakinek egy terméket keresünk.

De még a “Kék csíkos selyemsál” terméknév sem feltétlenül jó egy új Etsy bolt termékének, mivel túl tág és nagyon sok hasonló termék van, így új eladóként esélyünk sincs bekerülni hozzájuk. De akkor milyen legyen a termék elnevezése? Legyen minél specifikusabb, amire kevesen keresnek rá, viszont a kevés találat egyike a mienk lesz.
Tegyünk bele minél több olyan részletet és lehetséges kulcsszavakat, amikre a vevők rákereshetnek. Tegyük bele az általános jellemzőket, hogy milyen termék, miből van, kinek való, milyen alkalomra, és akár, hogy mennyibe kerül.
Például:
“Kézzel festett kék csíkos selyemsál, nyári vékony, geometrikus, 50 dollár alatt kiegészítő szülinapi ajándék anyának“.
Ez így kívülről nézve kissé értelmetlen terméknévnek tűnik, de valójában ez a cím nem a vevőknek szól, hanem az Etsy kereső algoritmusának, ami bizonyos paraméterek alapján rangsorolja a termékeket a keresőben (röviden írtam itt már róla, hogy mi alapján rangsorolja a termékeket az Etsy).
Az Etsy keresőben ráadásul az első 3-4 szónál több nem is jelenik meg a terméknévből, így rákattintani biztosan nem az elnevezés alapján fognak a nézelődők egy termékre, márpedig nekünk az elsődleges célunk, hogy megjelenjen a termék a keresőben és rákattintsanak az emberek.

Nézzük, miért is jó a fenti cím. Azért, mert több olyan lehetséges keresési kifejezés is benne van, amire rákereshetnek a vevők. Például, megjelenik majd a termék annak, aki
– nyári selyemsálat keres (vagy csak egy kék sálat keres)
– kézzel festett csíkos sálat keres (vagy bármilyen csíkos sálat keres)
– ajándékot keres anyának (de nem tudja mit)
– selyemsálat keres 50 dollár alatt
– szülinapi ajándékot keres (de nem tudja mit)
– ajándékot keres 50 dollár alatt

Vagyis mint a példából látszik egyből megsokszoroztuk az esélyét, hogy a termék valakinek megjelenjen, hiszen míg a kék csíkos selyemsál kifejezésre csak azok kerestek volna rá, akik kifejezetten sálat keresnek, a hosszabb elnevezéssel már azok is lehetséges vevők, akik nem kifejezetten sálat keresnek, de mint opció szóba jöhet náluk. Persze a legnagyobb esélyünk arra van, hogy olyan ember kattintson a termékre és vegye meg azt, aki kifejezetten a kézzel festett kék vékony nyári sálat keres, és neki várhatóan meg is fog jelenni a termék a keresőben.

Fontos még, hogy lehetőleg minden terméknek picit más elnevezése legyen. Legyen olyan terméknév is, ahol nem szerepelnek egyes infók, és rövidebb a cím, mivel ez esetben több pontot érnek a termék nevében lévő kifejezések, de semmiképpen se legyen túl általános elnevezése a terméknek.

Mit ne tegyünk bele a terméknévbe

Ne tegyük viszont bele a termék nevébe, hogy új termék, vagy akciós, vagy hogy ingyen szállítjuk, mivel ezeket az Etsy amúgy is látja, ha használjuk az Etsy kuponokat, vagy ingyenes szállítást állítunk be a szállításhoz.

A termékek elnevezésének fontos része a kulcsszókutatás, amiről majd egy későbbi cikkben írok még.

…..

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető.
Ha Etsy bolt nyitásán gondolkodsz vagy van már Etsy boltod, akkor lépj be az Etsy boltokat segítő csoportomba a Facebookon.

Összesen
40
Megosztás