Az online értékesítés mellett több olyan eset is van, amikor hagyományos kézműves vagy design vásárokon is érdemes lehet részt venni külföldön. A cikkben részletes infókat találsz, hogy miért éri meg részt venni rajtuk, milyen feltételei vannak, illetve lesz pár példa is a vásárokra, amiken érdemes lehet részt venni.

Miért érdemes design és kézműves vásárokon részt venni külföldön

1. Pénz

A legfontosabb indok természetesen a pénz, ugyanis ezeken az eseményeken többnyire nagyon sok terméket lehet nagyon gyorsan eladni, ami lehetővé teszi, hogy a hónap/év többi részében elsősorban az alkotással, vagy valami mással foglalkozzon a készítő. Egy-egy jól sikerült 2-3 napos vásáron akár egész hónapra elegendő bevételt lehet produkálni egy külföldi (elsősorban tőlünk nyugatabbra fekvő) vásáron. Nekünk a maximum eddig nettó 4500 Euró (kb 1.4 millió forint), amit 3 nap alatt kerestünk Bécsben egy karácsony előtti vásáron. Természetesen ez nem nyereség ilyenkor még, ebből ha levonjuk a vásár részvételi díját, a termékek bekerülési költségét, az elkészítési költségeket, az utazást (benzin, autópálya matrica), a szállást, a szóróanyagokat, a kávét és ennivalót, amit kint ittunk, a parkolást és egyebeket, akkor kijön, hogy a 3 nap alatt kb 600e. forintnyi nyereséget termeltünk, ami még mindig nem rossz, de már messze nem annyira látványos, mint aminek elsőre tűnik. Vagyis, amikor a vásározás költségeit és lehetséges bevételét tervezed, akkor mindenképpen gondolj az összes felmerülő költségre.

2. Márkaépítés és személyes történet

Ez elsősorban inkább design és divat márkáknak hasznos, de egy új piacon (főleg ha utána online is szeretnénk arra értékesíteni) nagyon hasznos tud lenni a személyes jelenlét. Vannak termékek, amikhez kell a személyes történet (pl sok kézműves termék ilyen) és sokkal egyszerűbb ezt így átadni, főleg ha maga a készítő is jelen van. Az ilyen személyes történetekkel nagyon könnyű visszatérő és ragaszkodó vevőkre szert tenni, akik alig várják, hogy hónapokkal később, vagy következő évben ismét részt vegyünk az adott vásáron, és hajlandóak türelmesen várni, hogy megvehessék a kollekciónk következő darabját is.

Aztán vannak olyan termékek, amiket vásárolni bizalmi kérdés, és kell, hogy a vevők valahol találkozhassanak először a termékkel. Ha egy márka ismert és jó híre van, akkor ez a bizalom már felépült a vevőkben, azonban egy ismeretlen vagy kis márkánál ezért külön dolgozni kell. Például a Virivee harisnyái nagyon sokáig ismeretlenek voltak nemzetközi szinten nézve, viszont a drágább árfekvésűek közé tartoznak, ezért rendkívül fontos volt, hogy az emberek lássák a minőséget a terméknél, ugyanis ha el tudják hinni, hogy ez a termék azért is drágább, mert jobb minőségű, akkor utána sokkal könnyebben vásárolnak. Ezt el lehet online marketinggel és PR-ral is elérni, de mi az olcsóbb utat választottuk a német nyelvű piacra a hely közelsége miatt, meg mert nem volt erre sok pénzünk, így a német nyelvű webáruházunk indítása után részt vettünk több osztrák design vásáron, hogy a vásárlók megismerhessék a termékeket, megfoghassák és saját benyomásuk alakuljon ki róla. Voltunk így Bécsben, Linzben, Grazban, és mindegyik vásár nagyon jól sikerült, minden költséget figyelembe véve is megérte részt venni rajtuk, elosztogattunk több ezer szórólapot, és onnantól kezdve megugrott az osztrák vásárlóink száma, akik azóta is kitartóan vásárolnak a német nyelvű webshopunkban.

3. Kapcsolatok

Nagyobb rendezvényekre sok látogató megy el, akik között gyakran helyi bolt tulajdonosok is nézelődnek és keresnek új partnereket az üzleteikbe vagy egy-egy eseményhez. A többi kiállító között könnyű olyan alkotót találni, akikkel különféle együttműködés keretében újabb termékeket lehet készíteni kihasználva mindenki erősségét, és a különböző piacokat.
Több vásáron is keresett meg minket viszonteladó, de olyan is volt, amikor valaki a névjegykártyáink grafikusát – aki én voltam – szerette volna alkalmazni 🙂

4. Visszajelzéseket kapni a termékekről, tesztelni új termékeket

Nagyon jók még a vásárok, ha gyorsan és nagy mennyiségű visszajelzést akarunk kapni a termékekről. Az online értékesítés során általában csak azt tapasztaljuk, hogy valami jó vagy valami nem jó. De nem igazán derül ki (vagy csak nagyon lassan), hogy mivel van gond és esetleg min kéne változtatni. Ugyanez a helyzet a piackutatással. Egy nagyobb vásáron több száz/több ezer ember is megfordul a standunknál naponta, és ők akarva akaratlanul is elmondják nekünk, vagy egymás között, hogy mi tetszik, mi nem tetszik, illetve egyből kiderül, hogy miben szeretnének mást, mert rákérdeznek, hogy nem létezik-e olyan termék. Általában az a legjobb taktika, hogy hagyni kell beszélni az embereket és titokban hallgatózni. Számunka így derült derült ki például, hogy melyik minta milyen színben tetszene az embereknek, melyek azok a harisnyák, amiket plus size méretben is készítenünk kellene stb. Sokszor vittünk ki egy-egy mintadarabot és nézzük hogy különösebb említés nélkül mi történik ezekkel a termékekkel, megnézik őket, meg akarják venni stb. Vagyis ideális hely új termékek tesztelésére vagy új ötletek begyűjtésére.
Nagyon fontos viszont, hogy ezek a visszajelzések a potenciális vevőinktől érkezzenek. Vagyis nem releváns egy olyan nézelődő véleménye, aki nem tudja megfizetni, vagy sosem venné meg a termékünket, bár az még érdekes lehet, hogy miért nem venné meg, mert lehet valamit nem jól kommunikálunk a termékről, vagy félreérthető azzal kapcsolatban valami.

5. Külföldi piaci trendek, más termékek és technikák megismerése

Itthon általában ismeri az ember a konkurenciát, tudja milyen technikákat és technológiát használ, viszont nagyon gyakori, hogy külföldön valami újba és érdekesbe botlik bele az ember. Ezek segítenek a saját termékeink és vállalkozásunk fejlesztésében, illetve inspiráció forrásként szolgálhatnak.
Illetve olyan is lehet, hogy azt gondolja valaki, hogy különleges amit csinál, hiszen nem látni hasonlót a neten, de külföldön megdöbbenve látja, hogy több hasonló terméket kínáló, hasonló technológiákat használó kiállító is részt vesz egy eseményen. Ez segít kívülről és reálisabban látni a termékeinket és a vállalkozásunkat, ami hasznos egy vállalkozásnak, mert pozitív hatása van a fejlődésre, és jobban rálátunk a lehetséges kudarcokra is (plusz segít elkerülni azt a szituációt is, hogy elkezdjünk vádaskodni és másolást kiáltani, ha Magyarországon hasonló termékkel jelenik meg egy másik alkotó).

Milyen a jó kézműves és design vásár, melyikre érdemes elmenni

Az a jó vásár, ahol a potenciális vásárlóink nagy számban fordulnak meg. Nagyon fontos, hogy itt nem a látogatószámon van a hangsúly, hanem azoknak a látogatók számáról, akik a vásárlóink is lehetnek. Sok olyan vásár és rendezvény van, amin nagyon sok ember vesz részt, mégsem érné meg nekünk ott lenni. Hogy melyik rendezvény felel meg melyik vállalkozás számára azt egyénileg kell kitapasztalni, illetve van pár apróság, ami segíthet valamennyit.

Érdemes megnézni, hogy a vásár mióta létezik, évek óta megrendezésre kerül-e. Ha új esemény, akkor mennyire aktívan marketingeli magát, van-e az eseménynek például Facebook eseménye (egy design vásárnál), ott mennyi az érdeklődő. Ha nagyon nincs egy Facebook eseményen érdeklődő, miközben a potenciális célcsoportja tipikusan a Facebookon jelen lévő réteg, akkor érdemes szkeptikusan állni a rendezvényhez. Hiába van jó rendezvényszervezői múltja egy csapatnak, egy új vásár szervezésénél nagyon nehéz, hogy oda valóban sok látogatót is el tudjanak csábítani. Az sem mindegy, hogy van-e még másik esemény abban az időben, mert a célcsoportnak szóló nagy rendezvény (pl fesztivál) elviheti a látogatókat a vásárról. Erre persze illik figyelnie a szervezőknek, de néha mégis megesik az ilyen.

Emellett jó még megnézni, hogy kik vesznek/vettek részt a korábbi vásárokon, ugyanis azok köre már önmagában jelzi, hogy kik lehetnek a vásár látogatói.

A design vásárok drágábban, de nem feltétlenül jobbak, mint az olcsóbb kézműves vásárok, mivel sok készítő van, akinek a hagyományos vásárok sokkal inkább a megfelelő értékesítési helyek. Általánosságban nézve a fából, filcből, bőrből készült hagyományosabb termékek, nemezelt termékek inkább a kézműves vásárokon kelendőbbek, addig a kerámia használati eszközök akár a design vásárokon is jól eladhatóak.

Külföldi vásározás szabályai

Az értékesítésnek minden országban más szabályai vannak, és külföldi értékesítés esetében meg kell felelnünk a hazai szabályoknak és az adott ország szabályainak is. Fontos például, hogy alapból az itthon áfamentes egyéni vállalkozó vagy cég nem áfamentes más országokban automatikusan, hiszen az áfamentességet az ország csak a saját vállalkozásaira adja ki.
A legtöbb országban a kézműves vállalkozókra szerencsére viszonylag laza szabályok vonatkoznak. Ausztriában egy-egy vásári részvétel miatt nem kell bejelentkezni az osztrák adóhatósághoz (sem bevallani a bevételt), ha az értékesített termék egy bizonyos összeg alatt van.
Szlovákiában elvileg elég szigorúak a szabályok az értékesítésre, kizárólag helyi pénztárgéppel lehet áfásan árulni, azonban a saját készítésű vásárban árusított kézműves termékek eladói mentesülnek ettől egy bizonyos összeghatárig, ha a vásár előtt nyilatkozatot tesznek, hogy csak saját előállítású terméket fognak árulni.

Minden országra igaz, hogy az adott ország hivatalos nyelvére fordítva ott kell legyen nálunk a vállalkozásunk cégkivonata/hivatalos irata, amin látszódnak a tevékenységi körei is.
Az aktuális szabályokról lehet érdeklődni a vásárszervezőknél, de még jobb az adott ország kereskedelmi kirendeltségénél, vagy magánál az adóhatóságnál. Figyelj rá, hogy sokan sokféle céges helyzetből jönnek, így lehet rájuk másfajta szabályok vonatkoznak, így érdemes egyénileg utánajárni, hogy rád milyen szabályok vonatkoznak az adott országban, hiszen mint tudjuk, a szabályok nem ismerete nem mentesít a büntetés alól.

A cikk további részében többnyire csak a design vásárokról fogok írni, néhol viszont a design és a kézműves vásárokról egyaránt, ha te kifejezetten a kézműves vásárokra vagy csak kíváncsi, akkor figyelj erre.

Miben különböznek a külföldi design vásárok a hazaiaktól

A legtöbb külföldi design vásár többnapos, ami valójában alapfeltétele, hogy nemzetközi eladók is részt vegyenek rajta, ugyanis még a legközelebbi országokba eljutni és egy standot összerakni elég időigényes és nagyon ritkán éri meg egyetlen napra bevállalni az ezzel járó munkát. Így ezek a vásárok többnyire péntektől vasárnapig, vagy szombat-vasárnap tartanak. Ezeket a többnapos vásárokat úgy kell elképzelni, hogy egy nagy csarnokban vagy régi gyárépületben kerülnek megrendezésre, ahol éjszakára ott lehet hagyni a standot és a termékeket, mert éjjel vigyáznak rájuk. Magyar szemmel nézve elképesztő lazaság és bizalom látható itt, ugyanis a kiállítók 95% simán otthagyja a teljes kínálatát, esetleg letakarja azt egy nagy lepedővel és csak másnap reggel megy ki a következő napi nyitásra. Nekem rendkívül szimpatikus ez a hozzáállás, hogy nem kell félteni mindent és nagyon jó tapasztalat, hogy kicsit belülről is nyisson az ember és jobban bízzon másokban.

A másik nagy különbség, hogy egyik vásárban sem garantált a helye egyik tervezőnek sem, ugyanis a szervezők minden vásárra újraválogatják a résztvevőket. Általában a jelentkezés utáni 1-3 alkalomra beválogatják a márkát/kézművest, utána viszont újakat keresnek. Ezzel ki tudják küszöbölni a hazai WAMP problémáját, hogy unalmas a választék egy idő után, mert a kiállítók nagy része a legtöbb vásáron ugyanaz, így egy idő után már nem mennek el az érdeklődők, hiszen alig van újdonság. A külföldi design vásárokban emiatt minden vásár izgalmas, és mindig vannak új kiállítók, ezért a látogatók nagyon lelkesen minden vásárra elmennek.

Különbség még persze az ár is, ezek a vásárok sokkal drágábbak, mint a magyar vásárok.

Jelentkezés folyamata a külföldi design vásárokra

A design vásárokra már 3-4 hónappal korábban kell jelentkezni, mivel időigényes a résztvevők válogatása a szervezők részéről. Vagyis például egy karácsonyi vásárba már augusztusban-szeptember elején lezajlik a jelentkezés, és utána már nincs rá lehetőség.

A jelentkezéshez minden alkalommal 2-3 termékfotót kell beküldeni a legfrissebb kollekcióból, van ahol korábbi stand fotót is kérnek.

Design és kézműves vásárok a világban

Természetesen számtalan kézműves és design vásár található a világban, azonban minél messzebb kell utazni, annál inkább kérdéses, hogy valóban megéri-e, így most csak a környező országok vásárairól írok, ahova autóval is megéri elutazni.
Viszont egy olyan tervezőnek/márkának, akiknek a termékei beleférnek egy bőröndbe (pl ékszerek, apró kiegészítők stb) akár egész Európa tökéletes vásár helyszín lehet az olcsó fapados repülő járatok mellett, így érdemes messzebb is nézelődnie. Minden európai fővárosban vannak kisebb-nagyobb vásárok, tessék szétnézni. Sokszor nem is csak design és kézműves vásárok jöhetnek szóba, hanem sportrendezvények, szakkiállítások is, a lényeg, hogy a célcsoport legyen jelen azon. A nagyobb külföldi vásárokra és szakkiállításokra sokszor megéri több kis márkának összeállnia és egy nagyobb standot bérelnie, mert akkor a költségek megoszlanak.

A lenti lista egy válogatás azokból a vásárokból, amik jól szervezettek, sok látogatójuk van, viszont ettől még semmi garancia nincs rá, hogy egy-egy kiállítónak anyagilag is megéri részt venni raja.

Általánosságban elmondható, hogy az újdonságokat jobban el lehet adni, vagyis egy újabb tornazsák készítőként nem biztos, hogy nyereséges lenne egy ilyen külföldi vásár. Többnyire vidéken konzervatívabbak az emberek, az extrémebb ruhákat, kiegészítőket nem itt veszik. Fehérneműt, bugyikat ne vigyél kisvárosba árulni design vásárokra.

Design vásárok külföldön

1. WAMP Bécs

A legkézenfekvőbb design vásár a bécsi WAMP. Ez tavasztól őszig megrendezésre kerülő egynapos vásár egy turisztikailag nagyon frekventált helyen, szabadtéren megrendezett vásár, amit rossz idő esetén az utolsó pillanatban néha lemondanak a szervezők.
A vásár egyik előnye a hátránya is egyben, vagyis hogy a MuseumsQuartier előtt található, ahol nagyon sok turista fordul meg. Mivel a látogatók nagy része turista, így ők elsősorban kisebb dolgokat vásárolnak szívesen, vagy olyanokat, amiket egy fapados repülővel is könnyedén el tudnak vinni haza. Vagyis elsősorban a tényleg különleges, vagy olcsóbb és kisebb dolgok mennek jól. Drágább kézműves termékeket nem vesznek, illetve a ruhák, dísztárgyak sem igazán jól fogynak. Jól mehet viszont az olcsóbb ékszer, táskák, pólók (főleg ha aranyosak vagy valahogy Bécshez is köthetőek).
Ez a vásár nem igazán alkalmas a régióban márkaépítésre a turisták miatt, így elsősorban annak éri meg elmenni, aki reggel megy, este jön, és sok viszonylag olcsó dolgot kínál. Bár Bécs közel van, kb két és fél óra autóval, de nagyon fárasztó 5 órát autózni, és amúgy meg egész nap vásározni, így érdemes alaposan utánaszámolni a költségeknek és hogy mennyi terméket kell eladni, hogy valóban megérje kimenni.

Kategóriák: szinte bármi
Díj: 1 méter hely nettó 120 Euró, 2 méter hely nettó 200 Euró, 4 méter 345 Euró (az árak fél méretenként változnak, nem írtam ki az összeset)
Nyelvek: angolul elég beszélni, nem szükséges a német

2. FESCHMARKT Bécs

Ez a legnagyobb bécsi design és kézműves vásár, amit egy évben kétszer rendeznek meg, egyszer júniusban, egyszer pedig november legvégén. Három napos (péntek-vasárnap) és mindig az Ottakinger sörfőzde régi gyárépületében található, ami nincs messze a belvárostól.

Viszonylag drága a részvételi díja, azonban a téli vásár nagyon jó időben van és eszméletlen mennyiségű látogató megy ki, így aki szemez egy bécsi vásárral, annak mindenképpen ezt javaslom (kivéve ha nagyon nyári termékeket árul).
A nyári vásár hátránya, hogy nagyon meleg van az épületben, így ha kánikula van a rendezvény ideje alatt, akkor kevesebb a látogató. Télen ha olyan helyrekerül az ember standja, ami szűk átjáró, akkor nagyon nehezen tudnak a nézelődők megállni, mivel továbbsodorja őket a hömpölygő tömeg. A kiosztott helyeken változtatni nem lehet, így érdemes előre jelezni, ha valamiért mindeképpen sarokhelyre van szüksége egy kiállítónak.

Kategóriák: Designtárgyak és kiegészítők, divat, gyerekcuccok, sport, kozmetikumok, bútor, gasztró rész
Díj: 2 méter hely nettó 360 Euró, 4 méter 660 Euró, és minden eslő kiállító kap 25% kedvezményt. (A Gasztro árak kicsit drágábbak: 3×3 méter 480 Euró, 5 méter hely pedig 600 Euró.)
Nyelvek: angolul nagyon jól el lehet boldogulni, nem gond ha valaki nem beszél németül

A vásárra jelentkezés februárban és augusztusban van a feschmarkt.info oldalon.

3. FESCHMARKT Ausztria megyeszékhelyek

Feschmarkt Bécs mellett már Linzben, Grazban és Voralbergben is van, mindegyik ugyanúgy 3 napos, kisebb forgalommal, azonban ugyanolyan lelkes nézelődőkkel. Az időpontok különbözőek: árpilis, május, július, október

A kategóriák és a részvételi díj ugyanaz, mint a bécsi vásárnál.
Nyelvek: jó, ha valaki beszél németül, bár többnyire angollal is viszonylag jól el lehet boldogulni a vásáron

Itt az összes FESCH esemény megtalálható

4. EDELSTOFF Bécs

A Feschmarkt konkurense, márciusban, szeptemberben és decemberben Bécs szélén a Marx Halléban. Mivel a Marx Halle akadálymentes, így a vásár sokkal inkább gyerekbarát, és több a kisgyerekes látogatója, akik babakocsival is ki tudnak menni. Kisgyerekes termékek készítőjének kifejezetten ajánlott.

Kategóriák: Ugyanaz, mint a Feschmarkt
Díj: nagyon hasonló a Feschmarkthoz, picit olcsóbb

Jelentkezés és több infó itt.

5. KUNST UND DESIGNMARKT Ausztria és Németország

Immár 8 városban megrendezésre kerülő vásár (Bécs,Innsbruck, Linz, Salzburg, Wels, Passau, Stuttgart, München), hasonlóan a többi osztrák vásárhoz. Sokan mostanában inkább ezt ajánlják a Feschmarkt helyett is.

Kategóriák: divat, ékszer, életmód, kiegészítők, fotó, művészet, dizájntermékek és bútorok
Díj: 2×2 méter hely várostól függően nettó 200-250 Euró között, 4 méter hely nettó 350-450 Euró

6. DESIGNVERLIEBT St. Pölten

St. Pöltenben megrendezett vásár, hasonló a Feschmarkt vidéki vásáraihoz.

Kategóriák: divat, dizájn, gasztro
Díj: 2 méter hely nettó 200 Euró, 4 méter hely, 350 Euró
Nyelvek: többnyire angollal el lehet boldogulni, de azért jó ha beszél valaki németül is

Erről a külföldi design vásárról itt találsz több infót.

7. DYZAJN MARKET Prága

Prága központjában lévő Vaclav Havel téren évente hétszer megrendezett kétnapos dizájn vásár.
A vásár nagy rész szabad ég alatt található, de van lehetőség benti helyek foglalására is. A vásárlók többsége turista, de sok helyi is kilátogat a rendezvényre. Mint minden szabadtéri vásárnál sajnos az időjáráson nagyon sok múlik, illetve ugyanaz igaz erre a vásárra is, mint a bécsi WAMPra, hogy a turisták miatt elsősorban kisebb és könnyebb és olcsóbb termékek a kelendőek.
Kategóriák: Divat, ékszer, design

8. MINT MARKET Csehország

Ezt a vásárt nem ismerem saját tapasztalatból, de többször is hívtak, és elég rég óta megrendezik, ismert, ha a Facebook követőit nézem, de nem tudok róla többet, viszont esetleg érdemes lehet jobban utána nézni.

Kategóriák: divat, ékszer, dizájn
Árai: korábbi években 4000 korona volt 2 méter hely és 6000 korona 3 méter hely, most lehet más kicsit emelkedett azóta (friss árat nem ismerem)

Több infót itt találsz a vásárról.

9. BLICKFANG Ausztria, Németország, Svájc

Egy klasszikus design vásár drága design termékeknek. Immár 3 ország 7 városában rendeznek meg októbertől áprilisig: Bécsben, Bernben, Zürichben, Kölnben, Hamburgban, Stuttgartban, és Baselben. A látogatók elsősorban a tehetősebb rétegből kerülnek ki, sok látogatója is van, a vásáron részt venni viszont meglehetősen drága, elsősorban prémium termékeket készítőknek éri meg. Lehet pályázni, ha a márka 3 évnél fiatalabb, ebben az esetben a részvételi díj 30%-át elengedik.

Kategóriák: Lakberendezés, divat, ékszer
Díj: 2×3 méret = 6 négyzetméteres stand hely kb nettó 1200-1300 Euró. Friss márkáknak van kedvezmény.

További infókat itt találsz a design vásárról.

10. Artigiano in Fiera, Milánó

Méretével és áraival eltér ez a vásár a többitől, ugyanis inkább mondanám kézműves termékek expójának, mint vásárnak. A rendezvény december elején kerül megrendezésre, 9 napig tart, kb 3000 kiállítóval több mint 100 országból, 9 óriási csarnokban, több mint egy millió látogató számára. Az impozáns számok mellett a rendezvény részvételi költsége is hasonló (bár érthető).
A vásárt személyesen nem ismerem, nem vettem még részt rajta.

Kategóriák: Szinte bármi
Díj:
nettó 540 Euró regisztrációs díj (cégenként), emellett négyzetméterek után fizetett standdíj (kb nettó 260 Euró /nm), plusz egyéb költségek.

Bővebb infók a vásárról itt.

Kézműves vásárok külföldön

Hagyományos kézműves vásárokról nincs sajnos tapasztalatom, így konkrét példákat nem tudok mondani, ezért nagyon szívesen veszem ha bárki megosztja a tapasztalatait ez ügyben is. Többnyire az ilyen vásárok vallási ünnepekhez vagy egy-egy régió ünnepi eseményéhez köthetőek. Tipikusak az adventi, karácsonyi vásárok, a húsvéti, pünkösdi vásár, búcsú. Ezeket a kézműves vásárokat minden nagyobb régióban megrendezik.
Ezek között vannak nagyobbak és kisebbek is, minél nagyobb a vásár annál drágább a helypénz és annál több áruval kell készülni, ami nagy befektetés, hiszen ezeket előre el kell készíteni és koránt sem biztos, hogy el is lehet adni, így érdemes nagyon meggondolni, hogy melyiken vesz részt az ember.

Sok várjáték, lovagi torna van Ausztriában, amivel egy időben kézműves vásárokat is megrendeznek, ezekről és a hasonló eseményekről a tartományok turisztikai oldalán lehet több infót megtudni, illetve van magyar Facebook oldal is, ahol a külföldi vásárokról lehet kevés plusz infót szerezni.

Ha bármelyik vásárral kapcsoltban van saját tapasztalatod, akkor örülök, ha megosztod velünk hozzászólásban. Az egyéb vásárokkal kapcsoaltos tippjeidet is szívesen látom!

…..

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető. Nem sok levelet küldök, tényleg csak a legfontosabbakról.

Van több Facebook csoportom, ahova segítségért tudsz fordulni vagy csak tanulni a többiek tapasztalataiból. Egy általános csoport külföldi értékesítéssel kapcsolatban, ahol mindenről kérdezhetsz, amit itt az oldalon olvasol.
Ha Etsy bolt nyitásán gondolkodsz vagy van már Etsy boltod, akkor lépj be az Etsy boltokat segítő csoportomba a Facebookon.
Az Amazon Handmade boltokat segítő csoportot pedig itt találod.

Összesen
227
Megosztás