Az Etsy 2018. júliusban bevezette az ingyenes árusítási lehetőség mellett az Etsy Plus előfizetést és 2019-től az Etsy Prémium is megjelenik a választható szolgáltatások között.

Mit jelent az Etsy előfizetések megjelenése

Amióta az Etsy tőzsdére ment, azóta nagyon hangosak a befektetői, hogy nem elég nyereséges a cég, így az Etsy mindent elkövet egy ideje, hogy plusz pénzt szedjen be az eladóktól (és ezzel közvetve a vásárlóktól is). Ennek köszönhető a tranzakciós díjak emelkedése, és az előfizetéses rendszer megjelenése is.

Az előfizetések megjelenése egy plusz pénzszerzési mód, amivel a jól menő boltoktól lehet több pénzt beszedni, itt nem azoknak az előnybe hozása a cél. Ezek a csomagok nem a kis boltoknak vannak, a plusz szolgáltatások és ajánlatok valószínű nem is segítenek egy kezdő vagy hobbiból árusító Etsy eladónak.
Persze a tranzakciós díjak emelkedtek, ráadásul már a szállítási árra is rákerül, de eddig az Etsy a legolcsóbb online piacterek közé tartozott, és ha azt nézzük, hogy mennyi látogatót és vevőt biztosít, akkor meg kifejezetten kevés volt az eddigi díja, így már egy ideje számítani lehetett egy ekkora emelésre.

Mit NEM hoz magával az Etsy előfizetések megjelenése

Nem lesz nagyobb verseny, és nem lesznek az előfizetők jobb helyzetben. Mint fentebb írtam, itt a cél elsősorban nem a boltok előnybe hozása, hanem hogy olyan plusz (vagy alap) szolgáltatásokat adjon az Etsy, amikért pénzt kérhet, főleg azoktól a boltoktól, akiknek eddig nagyon jól ment.

Általános infók az Etsy előfizetésekről

Gyorsan szögezzük le a legfontosabb dolgot, hogy az előfizetés nem befolyásolja a termékek megjelenési helyét a keresőben, vagyis az Etsy nem sorolja előre az előfizetéssel rendelkező boltok termékeit. Erre számítani lehetett, és nem is várható, hogy ez később változni fog, hiszen erre van a promoted listing, vagyis a fizetős termékkiemelés lehetősége.
Az előfizetések boltonként érvényesek, így ha valakinek több boltja van, akkor mindegyikre külön kell az előfizetést igénybe vennie.

Etsy Plus

Az Etsy Plus-ra decemberig kedvezményes indulási áron 10 USD/ 8.70 Euró (kb 2 700 Ft) havidíjért tudunk előfizetni. 2019. januártól ez 20 USD/ 17.30 Euróra (kb 5 500 Ft) emelkedik. Ez ugyanúgy nettó összeg, ahogy az Etsy összes díja és jutaléka is, vagyis ha nem rendelkezünk EU adószámmal akkor erre rájön a magyar 27%-os ÁFA, és az összeg akkor kb 3450 forintot (januártól kb 7000 Ft) jelent. Ezért ezeket kapjuk:

  • 15 ingyenes termékfeltöltést  (3 USD vagyis kb nettó 820-840 Ft értékben – kb bruttó 1050 Ft), ami termékmegújításra is használható
  • 4.30 Euró/5 USD (kb nettó 1300 Ft, bruttó 1650 Ft) értékben reklám kupont, amit termékkiemelésre tudunk költeni az Etsy keresőben
  • új beállítási lehetőségeket a bolt fejlécében, illetve régi termékek újrarendelésének a lehetősége
  • kedvezményeket szolgáltatóknál, elsősorban dobozok és promóciós anyagok nyomtatásánál

Arra számítok, hogy az Etsy Prémium megjelenéssel együtt néhány most még ingyenes funkció bekerül a fizetős Etsy Plus-ba. Ilyen lehet például Google Analytics használata, aminek eltűnése az ingyenes csomagból fájó pont lehet sokaknak, hogy megérje kifizetni azt a plusz pár ezer forintnyi összeget.

Kinek éri meg előfizetni az Etsy Plus-ra

Röviden: jelenleg nem sok embernek Magyarországról

Hosszabban:
Jelenleg a kedvezményes bevezetési áron kb 3500 forintért kb 2700 forintnyi értéket kapunk, illetve pár plusz beállítási lehetőséget, és vásárlási kedvezményt más szolgáltatóknál.

Kezdjük azzal, hogy a 15 ingyenes termékfeltöltés akkor értékes csak, ha valaki legalább 15 terméket elad egy hónapban. Igaz ugyan, hogy ezek a kreditek újralistázásra is jók, ami meg eladást segítő dolog (erről majd később írok egyszer), de amíg nincs sok eladása valakinek, addig nem mondanám hasznosnak, mivel ezek a feltöltési kreditek nem görgethetők hónapról hónapra, hanem elveszik az előző hónapban fel nem használt lehetőség.

A fejléc módosítási lehetősége nem igazán képvisel komoly értéket, mivel az Etsy-n a legtöbb vásárló közvetlenül a termékoldallal találkozik először, így nincs igazán nagy jelentősége, hogy a bolt fejlécét hogyan állítgatjuk, illetve milyen plusz infókat teszünk ki.

A szolgáltatói kedvezmények bár jónak tűnnek, és tényleg jók is ezek a szolgáltatók (pl Moo), de viszonylag drága kategóriába esnek, így nem hiszem hogy sok eladónak megérné itthonról igénybe venni ezeket.

Viszont ha valaki elsősorban egyedi termékeket árul, és ezekből sokat el is adott már, és hajlandó lenne újra megcsinálni a terméket, akkor a restock request, vagyis a termék újrarendelés lehetősége már adhat annyi plusz, ami megéri a jelenlegi kb 800 forint különbözetet. Például van olyan magyar Etsy árus, aki régen minden terméket újra feltett, nem újralistázta azokat, így sok régi terméke van fent Pinteresten, blogokon, és ezek a linkek egy már nem kapható termékhez viszik a látogatót. Az emberekre meg jellemző, hogy nem szeretnek üzeneteket írni, ellenben egy gombra még talán rákattintanak, így ezek a látogatók nem feltétlenül vesznek el, kis részükből talán lehet vásárlót csinálni (ez azért sok dolgon múlik, de legalább már megadtuk nekik a plusz esélyt).

Nagyjából csak ez utóbbi kategória, ahol szerintem megéri az Etsy Plus-ra előfizetni, minden más esetben a jelenleg kínált szolgáltatások kevesebbet adnak, mint a fizetendő összeg, különösen ha majd januártól a teljes díjat kell fizetni.

Etsy Prémium

Ez az előfizetés csak jövőre lesz elérhető, és még nem lehet mindent tudni róla, viszont sokkal izgalmasabbnak tűnik, mint az Etsy Plus, viszont már most látszik, hogy ez is csak kevés embernek fogja megérni, viszont más okok miatt, mint az Etsy Plus-nál.

Az Etsy prémium előfizetők több ingyenes termékfeltöltést és több hirdetési kreditet kapnak, illetve megkapnak minden más olyan dolgot is, amit az Etsy Plus előfizetők. Emellett adminisztrációs funkciók és egyéb eszközök kerülnek bevezetésre, illetve külön Etsy ügyfélszolgálat foglalkozik majd a kérdéseikkel és problémáikkal.

Nézzük mire lehet számítani a plusz funkcióknál. Mivel ezek még nem nyilvánosak, így ezek elsősorban a saját ötleteim és lehetséges forgatókönyvek, közülük nem biztos, hogy mindegyik megvalósul vagy életbe lép. Kíváncsian várom, mi lesz, ami bejön:

  • Ingyenes termékfeltöltés (vagyis nem lesz 0.20 USD feltöltésenként), vagy kedvezményes termékfeltöltés pl 0.10 USD
  • több login és dashboard az Etsy bolthoz. Várható, hogy a megrendelésekhez és a marketinghez kapcsolódó funkciókat külön fiókhoz lehet rendelni, így ezek az adatok különállnak a pénzügyi résztől és ki lehet szervezni anélkül, hogy az üzleti eredmények is nyilvánosak lennének.
  • Google Analytics kiszedése az ingyenes fiók alól, és az Etsy Plus vagy az Etsy Prémium előfizetéssel érhető majd el.
  • Etsy számlázó. Eddig is lehetett számlázót kapcsolni az Etsyhez appként, de most szerintem integrálnak egyet (ami nekünk sajnos továbbra sem lesz jó)
  • Google shopping kredit

Egyelőre ennyi jutott eszembe, majd írok még hozzá.

Nagyjából arra számítok, hogy az Etsy Premium végleges előfizetési ára 50-100 USD között lesz havonta, és ezért csak azoknak az eladóknak éri majd meg, akik nagyon sok megrendelést kapnak havonta.
De ez pár hónap múlva kiderül, mint fentebb írtam, ez most egyelőre még csak tipp részemről.

Hozzászólásban várom a véleményeket az Etsy Plus és az Etsy Premiummal kapcsolatban 🙂

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető.

Összesen
8
Megosztás