Lehet olyan saját domained/webcímed, ami továbbvisz az Etsy/Amazon Handmade/Meska boltodba. Például ha az Etsy boltneved a Purple Hammer Design és megveszed a purplehammerdesign.com vagy purplehammerdesign.hu domain nevet, akkor be lehet állítani, hogy ha valaki beírja azt a címet a böngészőjébe, akkor az Etsy boltod jöjjön be rá.

Persze a behozott Etsy boltodnál mindig az Etsy-s cím lesz látható (az előbbi példa boltnál az etsy.com/shop/purplehammerdesign), de ettől függetlenül is megéri beállítani ezt, mert onnantól ez a saját cím kerülhet a névjegyre, ezt lehet linkelni a közösségi média oldalakon, blogokban.

Kinek jó a saját domain?

Azoknak jó a saját webcímet minél előbb elkezdeni ilyen formában használni, akik hosszú távra terveznek, szeretnének márkát építeni és egy sikeres brandet létrehozni (ettől függetlenül is érdemes sok esetben lefoglalni a márkánk domainjét).
A saját domain mögé akár egy nagyon egyszerű bemutatkozó oldalt is lehet csinálni (ebben az esetben a címet nem egyből átirányítani a kézműves boltra), a menübe tenni egy webshop linket, és azt irányítani az Etsy-re/Amazon Handmade-re/Meskára. Ez a legkezdetlegesebb webshop megoldás, de elsőre megfelel, és több teret ad a márka és a tervezője bemutatására, mint a kézműves platformok, a vásárlás meg már mehet az Etsy-n keresztül.

Miért jó, ha a saját domained/webcímed van?

Amikor valahol írnak rólad (blogon, újságban), vagy valahova felteszed a kézműves boltod linkjét, akkor az később is mindig az Etsy/Amazon Handmade/Meska boltodra fog mutatni (kivéve, ha azt át tudod írni utólag), akkor is, ha már bezártad a boltodat, másik platformon árulsz vagy nyitottál egy saját webshopot. Ezzel szemben a saját címet bárhova át lehet irányítani, így ha egy blogba a fenti példa alapján a purplehammerdesign.com címet linkelték, akkor az lehet hogy a cikk írásakor még az Etsy boltodat hozta be, de évekkel később meg már egy másik oldalt (kicsit olyan, mint egy postai átirányítás, csak itt az átirányításért nem kell fizetni), attól függően hova szeretnénk irányítani a látogatókat.

Mikor érdemes a saját domaint átirányítani az Etsy/Amazon Handmade boltra?

  • Ha gondolkodsz más platformra váltásban (pl: az elmúlt évben elég sokan mentek át Etsy-ről az Amazon Handmade-re)
  • Ha szeretnél saját webshopot idővel. A Google és hasonló keresőknek nagyon fontos, hogy mennyi link mutat egy weboldalra, így ha később saját webshopod lesz, akkor jobban szerepel majd a keresőkben, ha már most elkezded a domaint használni, és a linkeken annak a címe szerepel majd.
  • Ha profibbnak akarsz tűnni. A névjegyeden máshogy néz ki egy “rendes” webcím, mint egy Etsy/Amazon/Meska cím
  • A saját domainhez lehet saját e-mail címed is, amiről levelezhetsz, és ugyanúgy felkerülhet a névjegyedre is. A fenti példa alapján lehet hello@purplehammerdesign.com  vagy te.neved@purplehammerdesign.com email címed is.

Mennyibe kerül a saját webcím/domain?

A domain regisztrációjakor nem kerül a tulajdonunkba a webcím, addig lesz a miénk, ahány évig arra “előfizetünk”. A magyar .hu domainek esetében kb. bruttó 1200-1600 Ft / év ennek a díja. A nemzetközi domainek többsége bruttó 3500-4000 Ft / év díjért lehet a miénk.

Hogyan lehet saját webcímed az Etsy/Amazon Handmade/Meska boltodhoz?

  1. Gondold ki, hogy milyen webcímet szeretnél, és milyen végződést hozzá (.hu vagy .com, .eu esetleg más). Ha magyar .hu végződésű webcímet szeretnél (ezt csak a Meskához ajánlom), akkor itt tudod megnézni, hogy a kigondolt név szabad-e. A többi nemzetközi domaint például a itt vagy tudod ellenőrizni vagy a legtöbb magyar regisztrátor oldalán is. Lehet, hogy az eredetileg kigondolt név nem szabad már, ez esetben próbálj módosítani rajta, vagy tedd a végére pl a shop vagy valami hasonló kis plusz szót (pl: purplehammerdesignshop.com)
  2. Válassz egy domain regisztrátort. Ez lehet magyar is (én őket ajánlom), rajtuk keresztül az összes külföldi címet is be lehet regisztráltatni (megvenni), és néha egyszerűbb az ügyintézés, mint a külföldi cégeknél, mert magyarul lehet beszélni velük, ha szükséges. Én az Intronetet használom, ők nem a legolcsóbbak Magyarországon, de ha nem megy minden flottul, akkor az ügyfélszolgálat nagyon segítőkész és gyorsan válaszolnak is. Itt megtalálod az összes magyar regisztrátort, válaszd bármelyiket, amelyik szimpatikus.
  3. A választott regisztrátor oldalán vásárold meg a korábban leellenőrzött (és szabad) domaint. Ha bizonytalan vagy, akkor írj nekik e-mailt/ hívd fel őket, szívesen segítenek.
  4. A megvásárolt cím vagy egyből aktív lesz, vagy várni kell rá, hogy bejegyezze a hatóság a nevedre.
  5. A domain adminisztrációs felületén lehet beállítani, hogy a kézműves boltodra mutasson (átdobja a cím oda a látogatót). Ehhez kérj segítséget a regisztrátortól (esetleg ha van rá lehetőség, akkor már a regisztrációkor jelezheted neki, hogy ezt szeretnéd).
  6. Csináltass új e-mail címeket az új domaineddel (neved@ujdomained.com vagy hello@ujdomained.com stb.). Az e-mail beállításra többféle megoldás is van, beszélj a regisztrátoroddal mi lenne a megfelelő számodra. Például nagyon egyszerű megoldás, ha a Gmail/Yahoo/Outlook/egyéb e-mail címdre van továbbítva az új e-mail címed, és így ugyanabba a fiókba kapod meg ezeket a leveleket is, ahova amúgy a többi e-mailed is érkezik. Ezek után azt kell még beállítani, hogy tudjad a kimenő levelekhez is az új  címedet használni. A Gmailhez itt egy leírás ehhez (kérd el a regisztrátorodtól a szükséges SMTP adatokat hozzá).
  7. Próbáld ki, hogy működik-e a domain, átvisz-e a kézműves boltodba.

Fontos!
A cikkben említett saját webcím/domain nem azonos az Etsy Patternnel, ami az Etsy saját előfizetéses rendszere, amihez saját címet is kínál. Hogy mi az Etsy Pattern és mikor éri meg használni, arról egy későbbi cikkben írok majd

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető.

Összesen
10
Megosztás