Magyar kereskedők angol nyelvű  webáruházaiban a leggyakrabban euró a pénznem, pedig nem mindig ez a legjobb választás.

Saját angol nyelvű webshopnál ha tehetjük kínáljunk többféle választható pénznemet (a legtöbb webshoprendszerben van erre lehetőség), az euró mellett érdemes még az amerikai dollár (USD), az angol font használata is, illetve azoknak az országoknak a pénzneme, ahonnan sok érdeklődő/vásárló volt már és az adott pénznemet el is tudjuk fogadni. Ez utóbbi elég fontos, mert hiába van mondjuk sok japán vevőnk, és hiába szeretnénk a japán yent is bevenni a választható pénznemek közé, ha nem tudunk ilyen devizában utána pénzt fogadni, vagy csak nagyon kedvezőtlen feltételekkel. (Itt egy cikk arról, hogy hol érdemes devizaszámlát nyitni vállalkozásoknak.)

Ha a webshopban csak egyetlen deviza beállítására van lehetőség, akkor előzetesen mindenképpen vizsgáljuk meg, hogy honnan lesznek a vásárlóink, ha van már korábbi látogatottsági statisztika, akkor vegyük alapul annak az adatait.
Ha látogatók vagy potenciális vevők elsősorban eurót használó (vagy használni tervező) országokból vannak, akkor valóban az euró a jó választás. Ha azonban inkább szerte a világból, akkor érdemesebb USD-ben megadni az árakat.

Emellett érdemes figyelembe venni,  hogy az amerikai vásárlóknak fontosabb az amerikai dollárban megadott ár, mint az európaiaknak az euró. Vagyis az európaiak bátrabban vásárolnak olyan boltból, ahol dollárban vannak árak, mint fordítva.

Ha egy pénznemválasztós webshopban nem lokáció alapján jelenik meg a webáruház pénzneme, akkor a fentiek alapján érdemes az alap pénznemet megadni.

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető.