Ritka a divatot érintő új megközelítés, pedig most éppen egy ilyen elején járunk. Ezt kihasználva, keresőoptimalizálással, némi marketinggel megfűszerezve könnyebben lehet most elindulni az értékesítésben, mint előtte. Ez ráadásul most egyaránt vonatkozik a magyar és a nemzetközi online kereskedelemre is.

Nagyon népszerű világszinten (itthon is!) az egyénre szabott színelemzés / színtanácsadás, ami alapján 12 színtípusba sorolhatóak be az emberek. Mindegyik színtípusnak saját színei vannak, ami biztosan jól áll neki viselve, és a többi színt nem érdemes hordani, mert kevésbé állnak jól.

Ez most szerte a világon óriási trend, és sokan keresnek ruhákat és kiegészítőket kifejezetten a színtípusuknak megfelelően, és várható, hogy ez a következő években csak még népszerűbb lesz, mert megkönnyíti az öltözködést, és az ilyen módon összeállított ruhatár darabjai szinte mindig kombinálhatóak egymással. Egyelőre kevés cég és készítő tervez tudatosan eszerint termékeket, és ez egy kivételesen jó lehetőség egy új márkát és termékeket megismertetni az emberekkel.

Aki női ruhákat, kiegészítőket, ékszereket készít, annak terméktervezéskor érdemes kifejezetten a színtípusokra is koncentrálni, majd az elnevezésébe, leírásába ezt is megemlíteni. Esetleg érdemes lehet szépen sorban minden színtípusnak külön kis mini kollekciókat tervezni.

Ezek itt például az élénk tél, a világos tavasz, a lány ősz, és a hideg nyár színpalettái, ahol látható, hogy igencsak más színek vannak egyik-másik palettán, és nagyon nem mindegy, hogy az adott szín meleg vagy hideg. (a kép forrása)

Arra figyelj, hogy biztosan jó színtípusba sorold be a termékeidet, ezért érdemes lehet valamelyik magyar stylisttal vagy színtanácsadóval is beszélni, akik erre spacializálódtak. Bátran tudom ajánlani Pirityi Évát, Cseke-Kovács Zsófiát, Szemes Nórát vagy Mengyán Esztert. Ők amúgy sokszor ajánlanak másoknak a színtípusuknak megfelelő magyar készítésű kiegészítőket, így mindenképpen érdemes bemutatni nekik a termékeidet, mert lehet tudnak vásárlókat is hozni neked (ugyanezért érdemes más általam nem nevesített színelemzéssel is foglalkozó stylistot is megkeresni és bemutatni a termékeidet), lehet érdemes lehet 1-2 darabot a stúdiójukban is otthagyni bizományban, hogy az érkező ügyfelek is meg tudják nézni őket.
Ha nem akarsz külön költeni rá, hogy megnézesd a termékeid milyen színstílusba tartoznak, akkor csak lépj be az ingyenes Facebook csoportjukba (ez Zsófi zárt csoportja, ez Nóra zárt csoportja) és figyeld meg, hogy is működik ez a dolog, nagyon sok inspirációt fogsz kapni a színek használatára, illetve látni fogod, hogy milyen jellegű termékek népszerűek vagy keresettek (mert mondjuk nem kapható, de igény lenne rá).

Az látszik, hogy a színtípusok miatt korábban bevett színkombinációkat kezdtek hanyagolni az emberek, mivel nem passzol be a színpalettájukba az összes szín a terméken, illetve míg eddig az alapján választottak, hogy mi tetszik nekik, most egyre többen tudatosan keresik vagy éppen nem vesznek meg egyes színkombinációkat. Érdemes a terméktervezéskor eleve figyelembe venni, hogy különböző színtípusok színit ne keverje az ember, mert potenciális vásárlóktól tud elesni. A színtípusra figyelő emberek ráadásul megfontoltabban vásárolnak, és hajlandóak magasabb összeget is kiadni a megfelelő kiegészítőkre vagy ruhákra.

Az ilyen módon tervezett termékek és kollekciók nevében szerepeljen a színtípus jellemző, és a termékek leírásába is kerüljön bele ez mindenképpen. Mivel az online vásárláskor nem tudja az ember biztosan, hogy a megrendelt terméknek a színe mennyire fedi le a valóságot, így ha megadod a színtípust a terméknél, akkor már biztos hogy nem fog mellényúlni a vásárló.

…..

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető. Nem sok levelet küldök, tényleg csak a legfontosabbakról.

Van több Facebook csoportom, ahova segítségért tudsz fordulni vagy csak tanulni a többiek tapasztalataiból. Egy általános csoport külföldi értékesítéssel kapcsolatban, ahol mindenről kérdezhetsz, amit itt az oldalon olvasol.
Ha Etsy bolt nyitásán gondolkodsz vagy van már Etsy boltod, akkor lépj be az Etsy boltokat segítő csoportomba a Facebookon.
Az Amazon Handmade boltokat segítő csoportot pedig itt találod.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*
*

6 + 6 =