Amióta az Indiegogo egyaránt 5%-ra módosította a fix és a flexibilis összegű közösségi finanszírozási kampányok jutalékát (ami így megegyezik a Kickstarter jutalékával) érdemes átgondolni, hogy mikor éri meg melyik verziót választani.

Érdemes először tisztázni, hogy mikor lehet jó a két típus.

Fix összegű kampány, amikor a pénzt csak akkor kapjuk meg, ha kitűzött célt elértük

Ha egy projekthez biztosan szükség van a kampánynál megadott pénzre, és anélkül nem lehetséges a terméket/projektet megvalósítani, akkor a fix kampányt érdemes választani. Igaz, ez azt is jelentheti, hogy ha nem gyűlik össze elég pénz, akkor buktuk az egészet, a termék/projekt nem kerül piacra, de mégis csomó későbbi kellemetlenséget lehet megspórolni. Ilyenkor kicsit mindenki csalódott, de a támogatók visszakapják a pénzüket, és lehet újra gondolkozni, hogyan is lehetne piacra dobni az adott projektet.

Flexibilis összegű (nyitott) kampány, amikor a gyűjtött pénzt mindenképpen megkapjuk

Amennyiben a projekt elkezdhető kevesebb összegyűjtött pénzzel, és a kampánynál megadott összeg inkább csak az ideális termék elkészítéséhez szükséges (ami mondjuk nagyobb tételben gyártást tenne lehetővé/ több színverziót/ sok funkciót), de már kisebb mennyiségben/kevésbé fejlett állapotban is piacra dobható, akkor szabad csak a flexibilis kampányt választani (de nem feltétlenül kell).

Felmerül persze, hogy a Kickstarternél már megszokott fix végű kampányok adnak-e bármi pluszt a kampány üzenetéhez. Vajon a fix végű kampány komolyabbnak tűnik? Inkább támogatnák az emberek a fix végűt a nyitottal szemben? A válasz sajnos az, hogy igen.
A flexibilis kampánynál felmerül a gyanú, hogy ha ezek szerint kevesebb összegből is megvalósítható a projekt, akkor miért is van kampánycél. Kicsit átverve érezheti magát a támogató, hogy nem tudja mi lesz a pénzével, mikor és mit fog cserébe kapni.

Régen a PayPal fizetés bekavart ebbe, mert sok esetben ez a fizetési mód kényszerítette bele a kampányt indítókat a flexibilis kampányba (a PayPal országonként eltérő szabályozása miatt), de mióta megszűnt ez a fizetési mód és felváltotta a bankkárytás fizetés, azóta egyértelműen fix végű kampányt érdemes indítani. Érdemes egy valós és reális célt kitűzni, a kampányt jól előkészíteni, és tényleg mindent beleadni, hogy végül sikerüljön a kitűzött célt elérni.