Mindegy, hogy saját márkádnak vagy pedig másnak tervezel, ha a kész terméket nagyobb mennyiségben is szeretnéd eladni (vagy szeretnéd ha eladnák), akkor ezeket a hibákat ne kövesd el:

Magadnak tervezel

Könnyen félreviszi a tervezőt, ha ő is beletartozik a célcsoportba, mert hajlamos elfelejtkezni a célcsoport többi részéről. A termék nem csak a designernek kell, hogy tetsszen. Előfordul, hogy a tervező a legkézenfekvőbb és a célcsoportnak vagy büdzsének legmegfelelőbb megoldást nem használja, mert nem tetszik neki, vagy nem találja elég dizájnosnak.

Tudni kell olyan megoldásokat is használni, ami személy szerint a tervezőnek nem tetszik, de a célcsoportnak és specifikációnak leginkább megfelel. Pl: nem használja a legnépszerűbb színeket, mert az neki nem tetszik. Persze egy tervezőnek lehet saját stílusa, de nagy luxus a vevők egy részéről lemondani a saját stílus miatt.
Érdemes több verziót (akár prototípust) csinálni és a vevők majd eldöntik melyiket szeretnék. Jó megoldás az olyan kollekció, amiben a tervező ízlésének jobban megfelelő darab és a vevők ízléséhez passzoló termék is megtalálható. Így a designer és a márka is mutogathatja az érdekesebb darabokat, a bevételt meg lehet a többi termék produkálja majd.

Természetesen ez a tipp nem vonatkozik azokra a tervezőkre, akik saját kis márkát csinálnak, és még keresik a stílusukat és a vevőiket.

Túltervezed a terméket

Nem találod eléggé jónak/szépnek/dizájnosnak a terveket, ezért még ide-oda beleteszel egy kis apróságot… vagy plusz funkciót… vagy az éppen trendi megoldást.
Ezektől nem lesz jó a termék, ezektől rossz lesz. Ha úgy érzed, hogy nem elég jó a tervezett termék, akkor lehet más úton kéne újrakezdeni/folytatni a tervezést, nem plusz dolgokkal telepakolni a nem jó terméket.

Nem nézel túl a designer körökön

Lehet éppen menő egy bizonyos szín, megoldás vagy anyag a designerek, belsőépítészek, divattervezők között, de az korántsem biztos, hogy a vevőknek is tetszeni fog. Sajnos a vevők többsége konzervatív, ezért inkább érdemes többféle verziót kipróbálni (tesztelni), és majd a vevők eldöntik melyik legyen a végleges.

Nem vagy tisztában a gyártási folyamattal

Lehet gyönyörű és egyedi/funkcionális terméket terveztél, de ha annyira drága lesz végül a gyártása és emiatt az eladási ára, hogy senki sem veszi meg, akkor fölösleges volt a munkád. A tervezéskor ne használj olyan elemeket (vagy tájékozódj), amiknek nem ismered a gyártását és a költségeit. Ne felejtsd, a bekerülési ár az még nagyon messze van a kisker ártól!

Nem tudod mekkora a büdzsé / nem tartod magad a kerethez

Ha a tervezett termék túl drága lesz, akkor nem éri meg gyártani (mert nem veszik meg) és fölösleges volt a munkád.

Ha magadnak tervezel is érdemes visszafelé gondolkodni, és először kitalálni, hogy mennyi lenne az ár, amiért szeretnéd a terméket eladni, (Viszonteladók lesznek? Ha igen, akkor számolj azzal is!), és visszaszámolni, hogy mi lenne az ideális bekerülési ár, és hogy mi fér abba bele és hogy tudod tartani magad hozzá. Így legalább gyorsan kiderül, hogy az a plusz kis kiegésztő/anyagválasztás, amit használnál a terméknél belefér-e a keretbe, vagy eleve felejtsd el.

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető.

 

Összesen
12
Megosztás