Általánosságban elmondható, hogy egy jól működő Etsy boltnál a látogatók 1-4 százalékából lesz vevő. Vagyis a vevőszerzésben az egyik fontos teendőnk, hogy minél több, a célcsoportunknak megfelelő látogatót irányítsunk a boltunkba.

Egyszerű matek, minél több látogatója van tehát a boltunknak, annál több eladásunk lesz. Itt a kulcsszó persze a célcsoport, mert hiába van sok látogatónk, ha olyan emberek jönnek, akik nem vennének semmit. Vagyis nem mindegy, hogy honnan vannak a nézelődők és kik azok, így azért érdemes figyelni ezekre.

Az ideális az, ha a látogatók maximum harmada-fele az Etsy-ről jön (keresőből), a többi meg közösségi média oldalakról, és közvetlen hivatkozásról. Ez azért fontos, mert így nem kizárólag az Etsy keresőjére vagyunk utalva, aminek az algoritmusát kénye-kedve szerint módosítja az Etsy. Simán előfordulhat, hogy egyik hónapban jól szerepelnek a termékek a keresőben, a másiknál meg nem, és ha kizárólag az Etsy-ről van a boltnak látogatója, akkor nagyon megjárhatja az, akinek ez az egyetlen bevételi forrása.

Ráadásul az Etsy kifejezetten azt támogatja, és azokat a boltokat helyezi előtérbe, akik látogatókat hoznak a boltjukba (hiszen ezzel a saját promóciós költségét spórolja meg), mert ugyanazt az elvet követi, mint a Google a keresési algoritmusánál, hogy minél többen hivatkoznak egy termékre vagy oldalra, annál valószínűbb, hogy az népszerű, és azt keresik az emberek, így előrébb sorolja a keresésnél.

Az Etsy statisztika oldala segít nekünk (Listing Maganger / Stats oldal), a boltunk látogatók forrása egyből megmondja, hogy állunk, honnan vannak a jelenlegi nézelődők, és melyik irányba kellene erősítenünk még.


Ez fent például a Virivee Etsy oldala, ahol ez 12 hónap látogatói statisztikája (az oldal tetején lehet állítani a kívánt időtartamot). Ebből látszik, hogy az Etsy keresőből 34,5% érkezett, kicsit többen érkeztek közvetlen link alapján (36,7%), vagyis valaki valahol rákattintott egy linkre, ami egy termékoldalra vagy magára a boltra vitte (pl egy blog bejegyzés, ajánló – akár pl erről az oldalról). Majdnem 15% az közösségi média hivatkozás, 8 % külső keresőből jött (pl google), majdnem 6% meg egyéb, ami általában az affiliate (jutalékos, az Etsy fizet nekik) linkeket jelenti.

Mindegyik forrásról plusz infókat és részleteket lehet szerezni, ha lenyitjuk az aktuális pontot, pl itt a közösségi média források aránya:

Ebből rögtön látszik, hogy a legtöbb látogató a Pinterestről jön, majd a Facebook és a Tumblr. Ezekből elég sok infót meg lehet tudni, mert rögtön látszik, hogy melyik közösségi média, ami inkább megfelel a termékek népszerűsítésére, és elsősorban arra kell helyezni a fókuszt. A helyzet itt a fenti képen azért csalóka, ugyanis a Virvee a közösségi média felületein a hivatalos webshop címét használja (virivee.com), nem az Etsy bolt címét, így pl ezért mutat az Instagram nullát. Vagyis végülis ez jó hír nekem, mert az látszik, hogy ezekről a forrásokról olyan emberek jöttek, amiket nem mi irányítottunk oda, hanem valaki más linkelte be az Etsy boltunk címét/terméket. Viszont az is látszik, hogy annak ellenére hogy a Pinterestet nagyon elhanyagoljuk, sokkal nagyobb hangsúlyt kellene helyezni rá, mert nagyon sok látogató érkezik onnan (és ezeknek egy részéből vásárló is lesz).

Ezek alapján ha megnéztük, hogy honnan vannak a boltunk látogatói, akkor el kell kezdeni erősíteni a hiányzó részt. Ha kevés az Etsy-ről jövő forgalom, akkor abba az irányba kell erősíteni. Ha kevés a közösségi médiáról átkattintók száma, akkor arra kell rámenni. Ha kevés a direkt a mi boltunkra érkezők száma, akkor arra kell erősíteni elsősorban. Persze mindegyikkel érdemes foglalkozni, de a cél, hogy hosszú távon egy szép kiegyenlített statisztika diagramot kapjunk, mert ez biztosítja majd a folyamatos vásárlókat az Etsy boltunkban.

Milyen megoldások vannak a látogatószerzésre

A megvalósításnál a megoldások között vannak fizetős megoldások, illetve természetes úton “ingyen” szerzett látogatók. Mindkét megoldás jó lehet, de mindkettővel van azért munkánk. Míg a fizetős megoldások általában gyorsabb eredményt hoznak, addig a másik lassabb, de sokkal tartósabb a hatása. Később ezek kombinációja már nagyon látványos eredményt tud produkálni.

Ha az Etsyről jövő látogatók számát szeretnénk fentebb tornászni, akkor ezeket tudjuk használni:
– SEO, keresőoptimalizálás (Az Etsy SEO alapokról itt írok)
– Akciók és kuponok használata
– Kiemelt hirdetések (Olvasd el a cikkemet az Etsy hirdetésekről)

Ha a Közösségi média felületekről jövő látogatók számát szeretnénk növelni:
– Saját Social Média felületek használata
– Médiamegjelenések és azok közösségi média átlinkelése
– Promóció/barter véleményvezérekkel (Olvasd el az influencermarketingről szóló cikkemet)

Ha a közvetlen linkről érkező látogatók számát szeretnénk növelni az Etsy boltban:
– Saját tartalom gyártása, pl blogon, weboldalon
– Hírlevéllista építése
– Médiamegjelenések (pl írnak rólunk egy újságban/weboldalon, de ez lehet egy sima egyszerű blogja is egy ismerősnek, akit sokan olvasnak)
– Promóció/barter
– Hirdetés (pl közvetlenül adott terméket Facebookon, Instagramon, google-ben)

Mint ezekből látszik, az Etsy-n kívüli forgalom növeléséhez eléggé aktívnak kell lenni, és nagyon fontos része a tartalomgyártás és a PR, hogy minél több ember beszéljen és írjon a termékeinkről. Nem kell ettől azonban félni, ez nem azt jelenti, hogy mostantól a designmagazinokban vagy az aktuális trendi újságokban kell megjelenni és őket zaklatni, hogy írjanak rólunk, hanem lehet ezt kicsiben is kezdeni, például kézműves blogokra vendégposztot írni, letölthető mintát felajánlani valahova, barterben megállapodni valakivel, stb. Ezeket a lehetőségeteket mindig az aktuális állapotunkhoz kell úgyis igazítani, vagyis teljesen más megjelenés elég egy kezdő Etsy eladónak, mint már egy sok megjelenéssel rendelkező menő boltnak. Majd valamikor írok róla részletesen, hogy miket érdemes kipróbálni teljesen kezdő eladóknak.

Egy új vagy újranyitott Etsy boltba látogatókat szerezni nem gyors és nem könnyű feladat. Általában 6-12 hónap, ami alatt szépen fel lehet építeni egy jól működő Etsy boltot, és ez idő alatt folyamatosan dolgozni kell a látogatószerzésen, de ha jók a termékek és tényleg beletesszük a szükséges munkát, akkor a befektetett energia végül megtérül, és később már sokkal kevesebbet kell ezekkel a dolgokkal foglalkozni, akkor is jönnek az eladások.

…..

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető.
Ha Etsy bolt nyitásán gondolkodsz vagy van már Etsy boltod, akkor lépj be az Etsy boltokat segítő csoportomba a Facebookon.

Összesen
35
Megosztás

1 hozzászólás

  1. A Direct nemcsak a közvetlen linkeket jelenti, hanem az Etsy app forgalmát is. Ez nem Etsy.com-ként jelenik meg.

A hozzászólás kikapcsolva.