Gratulálok! Az első eladás a legnehezebb, de jelzi, hogy jó úton jársz, főleg ha nem rég nyitottad az Etsy boltod. Érdemes tudatosan megtervezve intézni az eladás utáni teendőket is, és nem csak elküldeni a megvásárolt terméket.

A Shop Manager / Orders & Shipping oldalon látszik a megrendelés, itt minden szükséges infót megtalálsz hozzá.

Új Etsy boltoknál van némi kis keszekuszaság a pénzekkel, ez technikai dolog, 5 munkanapig egyfajta “on hold” állapotban van az összeg az Etsynél, ez után íródik csak jóvá az Etsy Payments számlán, majd ezt követő harmadik naptól rendelkezhet csak vele az eladó. Ilyenkor bár úgy látszik, hogy “not paid” valójában a vevő már fizetett, és ha nincs semmi probléma, akkor a pénzt biztosan megkapod az Etsytől, kivéve ha ezt jelzik neked. Érdemes figyelni ezekben a napokban, hogy nem küld-e e-mailt az Etsy (spamben is megnézni naponta), mert levélben szokott még iratokat és adatokat bekérni, amire gyorsan válaszolni kell, mert 3-4 nap tétlenség után viszont törlik a megrendelést, és a vevő lehet nem elég türelmes már utána, hogy újra megrendelje.

Ha az Etsy bolt már régebbi mint 90 napos, akkor ezek a várakozási idők elvileg nincsenek, a beérkező pénz a vásárlást követő munkanaptól elérhető.
A lényeg, hogy ha a terméket a vevő kifizette (paid) és látszik a vevő szállítási címe, akkor a terméket a küldési határidőig el kell küldeni.

Csomagolás

A kézzel készített termékek vásárlói többnyire értékelik a szép és gondos csomagolást, nagyon sok Etsy eladó teszi a terméket valami díszdobozba vagy selyempapírba csomagolva, majd szalaggal átkötve küldik el (erre jön még a külső csomagolás persze). Lehet a csomagolás bármilyen, de a legfontosabb funkciója a termék védelme, így elsősorban ezt a funkciót kell majd betöltenie, főleg, mert többnyire nagyon sokáig utazik, míg eljutnak a vásárlóhoz.

Kísérőkártya

Érdemes egy kézzel(!) írt kis kártyát tenni a rendelés mellé, amiben megköszönöd a rendelést, illetve megkéred, hogy értékelje a terméket. Ha nincs jobb ötleted, akkor az Etsy ezt a szöveget javasolja például: “If you have any questions about this item feel free to email me. I would also be honored if you took a minute to give me feedback on Etsy!” Ennél lehet akár szívhez szólóbbat is írni, mivel nagyon fontos lenne, hogy minél előbb jó értékelést kapjon a boltod.

Az első pár megrendelésemnek annyira örültem annó, hogy még kis ajándékot is tettem a rendelés mellé 😀

Ha komolyan akarsz az Etsyn értékesítéssel foglalkozni, akkor már most az első eladáskor érdemes elkezdeni a hírlevéllista építését. Érdemes megemlíteni a kísérőkártyán (vagy egy külön papíron), hogy van hírlevéllistád (rövidített URL-t használva leírni a címet), ahol értesíted ha valami akciód van. Ezt a cikket feltétlen olvasd el az Etsy feliratkozók gyűjtéséről.

A kártyára ráteheted még a közösségi média elérhetőségeidet is (Facebook, Instagram, Pinterest stb.), és megemlítheted, hogy érdemes ott is követni.

Bár itt most több dolgot is felsoroltam, de érdemes a kísérőkártya szövegét rövidre és tömörre venni, mivel a hosszabb szöveget, már nem biztos, hogy elolvassák. Ne írj folyóírással, mivel nem biztos, hogy el tudja olvasni a vevő, használj nyomtatott betűket (ez saját tapasztalat, volt már amerikai és japán vevőm is, aki jelezte, hogy nagyon köszön mindent, de sajnos nem tudta elolvasni amit írtam). Na nagyon hosszú lenne a szöveg, akkor érdemesebb esetleg bizonyos infókat külön lapra tenni, pl a tisztítási útmutatót, Facebook, Insta elérhetőségeket stb. (ez már lehet nyomtatva).

Egyéb dolgok

Ne felejtsd el a termék mellé csatolni a tisztítási útmutatót, ezt akkor is érdemes, ha csak egy dísztárgyról van szó, mivel a vevők nagyon kiszámíthatatlan dolgokat tudnak művelni velük. Ha egy termék nem mosható vagy tisztítható, akkor ezt feltétlenül jelezd, emlékezz az amerikaiak hírére a macska és mikró esetével, amikor állítólag valaki a mikróban akarta megszárítani a macskáját, mivel arra nem volt ráírva, hogy erre nem alkalmas. Ha ennyire nem is extrém esetek, de azért rendszeresen vannak hírek más Etsy eladóktól nem megfelelően használt vagy tisztított termékekről.

Küldhetsz akár egy 10-15%-os kedvezménykupont is, amit a következő vásárlásnál tud beváltani a vásárló. A kupont a Shop Manager / Marketing / Sales and Coupons oldalon tudsz létrehozni, ha a jobb felső sarokba kattintasz a “+ New special offer” gombra. Érdemes a régi vásárlókra időt és pénzt kedvezményt áldozni, mivel egy jól menő boltnál a bevétel egészen nagy részét a visszatérő vásárlók generálják, hiszen őket már nem kell meggyőzni a minőségről, és hogy miért éri meg a terméket megvenni.

A megrendelés elküldéséhez az eladók egyik fele elküldi a megrendelési bizonylatot, a másik fele nem csatolja. Ez a te döntésed, mindkét verzió jó. Annyiból jó esetleg elküldeni, hogy amikor megérkezik a termék, akkor egyből látja, hogy azt kapta, amit rendelt. Persze ezt bármikor meg tudja tenni ha megnézi az emailek között a megrendelési visszagazolást vagy belép az Etsy fiókjába. De néha vannak vevők, akiket meglepetésként ér, hogy mit is rendeltek.

A megrendelési bizonylatot többféleképpen is ki tudod nyomtatni, a legegyszerűbb, ha a rendelés mellett található 4 kis ikonból a legalsó három kis pöttyre kattintasz, és a megjelenő lenyíló menüben a “print”-et kiválasztod.

Ha üzletszerűen értékesítesz az Etsyn, akkor csatold a számládat is a megrendeléshez. A megrendelésre készülő termékek mindenképpen üzletszerű értékesítésnek számítanak. A számlát a vevő nevére és címére kell kiállítanod, kivéve, ha digitális terméket értékesítesz, de ez utóbbi esetben mindenképpen egyeztess erről a könyvelőddel.

Csinálj fotót!

Érdemes pár fotót csinálni a csomagolásra váró, és a becsomagolt termékről, bármikor jól jöhet még, például jó lehet kitenni a közösségi média oldaladra, mint hír, hogy megérkezett az első rendelés xy országból 🙂

Postázás

Mindegy milyen módon küldöd, de javaslom, hogy legalább az első pár rendelésed ajánlott küldeményként vagy futárral küld (ha így rendelte a vevő). Sajnos az USA-ba hiába küldöd a Magyar postával ajánlott küldeményként, nem fogod tudni nyomkövetni a terméket, ezt sajnos be kell vállalni, vagy alternatív szállítási megoldások után kell nézni (pl: futár vagy külföldi postai szolgáltatók). Szállításról elég sokat írtam már, olvasd el ezeket a cikkeket.

Figyelj rá, hogy időben küldd el a terméket, a határidőt látod a rendelési panel jobb felső sarkában a szállítási cím felett vastagon szedve: “Ship by …” Amennyiben valamiért nem tudod a határidőt tartani, írj a vevőnek, és ha neki nem probléma a szállítási idő módosítása, akkor át tudod állítani a szállítási időt későbbre (ugyanott, ahol a rendelést kinyomtatni tudod, lásd fent) az “Update shop by date” gombbal.

Amennyiben EU-n kívüli a megrendelés, és postával küldöd, akkor ezt a cikket javaslom, hogy olvasd el, mert benne van például a postai CN22-es nyomtatvány használatára vonatkozó információ is.

Termék újralistázása

Ha olyan terméket adtál el, amit továbbra is árulni szeretnél, akkor ellenőrizd, hogy a termék továbbra is aktív-e (kapható). A rendelési oldalon megjelenik, hogy “sold out”, ez esetben újra kell listázni a terméket, hogy ismét kapható legyen. Ehhez csak kattintsa “sold out” linkre. Ha a termék feltöltésekor azt adtad meg, hogy több darab is rendelkezésre áll, akkor most nincs teendőd, a termék továbbra is fent van az Etsy-n és megvásárolható. A termék újralistázási díja mindkét esetben meg fog jelenni az Etsy Paymens részleteknél. Amennyiben volt ingyenes listázásod, akkor 0.00 lesz a díja, amúgy meg árfolyamtól függően valahol 0.18 Euró körül és ennek a költsége egyből levonódik az eladás bevételéből (a jutalék is).

Miután elküldted a terméket

Miután elküldted a terméket, akkor egyből jelöld be, hogy teljesítetted a rendelést. Ezt legegyszerűbben a rendelés mellett található 4 ikonból fölülről a másodikra kattintással  teheted meg (Update progress), majd ott a “Mark complete” gombra kell nyomni. A feljövő ablakban be tudod állítani, hogy milyen módon küldted, illetve üzenhetsz a vevőnek.

A vevő a terméket csak azután tudja értékelni, ha már kiszállításra került a termék, vagy eltelt az idő, amennyit a várható szállítási időnek megadtál. Letölthető terméknél a letöltést követően tud értékelni.

Hogyan kapod meg a pénzt

Mint fent már írtam, az Etsy Payments számládra a pénz pár nap alatt (1-8 attól függően, hogy 90 napnál újabb vagy régebbi A bolt) biztosan jóváíródik. Innen automatikusan továbbítódik, vagy beállíthatod, hogy egyből, hetente vagy kéthetente utalják tovább, de maximum 30 nap után mindenképpen átutalják a bankszámládra. Az Etsy Paymentsről itt írok részletesen.

Olvastad már ezeket a cikkeimet?
Hogyan lehet az Etsyn több látogatód és eladásod?
Etsy SEO alapok, legfontosabb tudnivalók a termékek elnevezéséhez.

…..

Ha Etsy bolt nyitásán gondolkodsz vagy van már Etsy boltod, akkor lépj be az Etsy boltokat segítő csoportomba a Facebookon.

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető.

Összesen
33
Megosztás