Egyre gyakrabban találkozom ezzel a kérdéssel olyan kézművesektől és designerektől, akik fontolgatják az Etsy-n árusítást. Aki követte az Etsy fejlődését és a funkcióit, az tudja, hogy a fenti kérdés egyáltalán nem alaptalan.

Pár éve az Etsy-n sokkal egyszerűbb volt eladni, hiszen kevesebb eladó és termék volt megtalálható ezen az online kézműves piacon, és az Etsy rendszere is kedvezett a magyar eladóknak. Régebben lehet, hogy elég volt csak annyi, hogy az eladó feltette a termékeit és “jöttek az eladások”. Ma már nem így van, és elég sok munkát kell fektetni abba, hogy valóban sikeres legyen egy bolt. Az Etsy keresési rendszere is módosult az idők folyamán, és a helyi árusokat helyezi előre sok ország tekintetében, így hiába vagyunk jók (SEO, értékelések, stb) minden téren, mégsem jelenik meg a termékünk a keresési lista elején például egy UK vásárlónak.

Ezek után jogosan merülhet fel a kérdés, hogy ha ennyire nem egyszerű egy sikeres Etsy boltot létrehozni, akkor megéri-e egyáltalán a befektetett energia.

Aki most kezdi a termékei értékesítését

Aki még nem nagyon árulta eddig a saját termékeit online, annak azért jó az Etsy, mert ott elkezdhet foglalkozni azzal, hogy mi szükséges az értékesítéshez. Meg kell tanulni, hogy mitől lesz jó a termékfotó, milyen leírást kell a termék mellé írni, mire kell figyelni egy saját boltnál.
Egy kezdő bolt valószínűleg az első pár hónapban nem lesz sikeres, sőt lehet még eladása sem lesz, de ezeket a lépéseket sajnos nem lehet megúszni, viszont az Etsy-n élesben lehet ezt megtenni, és mindezt ingyen. Illetve nagyon jó még arra, hogy teszteljük a termékeinket, hogy melyik terméket nézik a látogatók, akkor is, ha nincs is belőle végül eladás.
Ha sok terméket töltünk fel és követjük a tippeket, hogy mitől lesz sikeres egy Etsy bolt (olvasd el ezt a cikkemet például, vagy ezt a cikket), akkor pár hónap alatt elkezdenek majd jönni a vásárlók is.

Ez mindenképpen idő, de szerintem nagyon jó ötlet és érdemes megpróbálni, hogy valaki az Etsy-n induljon el a termékei online értékesítésével.
Vagyis: igen, nekik érdemes az Etsy-n boltot nyitni (de nem feltétlenül az eladások miatt)

Aki csak plusz piacokat és vevőket szeretne

Aki nem akar márkát, nem akar saját webshopot, csak szeretné, hogy a termékeit “normális” áron tudja értékesíteni, és annyi terméket tudjon eladni, amennyit könnyedén el is tud készíteni. Neki az Etsy-t érdemes megpróbálni, mivel a nemzetközi vevők (azon belül is nagyrészt USA vásárlók) számára az itthon drágának számító árak teljesen vállalhatóak, és nem az a kérdés, hogy mennyibe kerül a termék, hanem hogy tetszik-e a vevőnek.

Talán ez a csoport, akinek a legnehezebb most az Etsy-n elindulás, ugyanis a piactér változtatásai nem kedveznek az új kis hobbiboltoknak. Az Etsy rendszere a jól működő és forgalmas boltokat támogatja, azokat emeli ki, így nehéz betörni új termékekkel. Itt elsősorban azok az új boltok tudnak sikeresek lenni, akik olyan termékeket kínálnak, amikből nincs sok még a piactéren. Érdemes alaposan áttanulmányozni az Etsy kínálatát és megtalálni mi az a terület, amire a saját termékek között érdemes a hangsúlyt helyezni.

Új bolt is lehet sikeres az Etsy-n, a legfontosabb, hogy minél több termék legyen az új boltban (50-100), jók legyenek a termékfotók, és lehetőleg próbálja az eladó a közösségi média felületeiről legalább a nézelődőket a boltba küldeni. Lehet erre akár egy külön Pinterest profilt nyitni, nem kell a magyar vevőket ijesztgetni a külföldi árakkal.

Egy új Etsy bolt felfuttatása időt igényel, több hónap is lehet, amíg megjönnek az első rendelések, így annak érdemes az Etsy-n boltot nyitnia, aki hosszú távon tervez vele, és hajlandó is munkát fektetni bele. Semmi értelme, hogy valaki nagy lendülettel belevág, majd miután 3-4 hónapig nincs eladása, kedvét veszti és abbahagyja, vagy bezárja a boltot. Egy parlagon hagyott Etsy boltban később sem lesz eladás, ne gondolja azt az eladó, hogy sebaj, hátha beesnek majd vevők.

Vagyis az vágjon bele új Etsy bolt indításába ebből a csoportból, aki tényleg hajlandó hosszú távon is munkát fektetni a boltjába, folyamatosan foglalkozni a termékekkel, a leírásokkal. Aki viszont belevág, az stabil bevételt is remélhet az Etsy boltjából.

Akinek még nincs webshopja, de szeretne

Aki már értékesíti a termékeit valahol, de még nincs saját webshopja, de tervezi, hogy idővel lesz (és külföldre is értékesít), annak az Etsy tökéletes felkészítés a saját webshopra, így szinte minden esetben megéri elindítani egy Etsy boltot. Egy saját webáruház indítása sok munkába telik, mert kellenek jó termékfotók, termékleírások, ki kell találni a nemzetközi szállítási árakat, a szabályzatokat, kellenek csomagolások, amikben messzire is biztonságosan lehet a terméket küldeni. Míg egy saját webáruház indítása többnyire pénzbe kerül, addig az Etsy-n gyakorlatilag ingyen is el lehet indulni, és tesztelni a termékeket és szépen lassan elkészíteni a fent említett dolgokat. Az Etsy-n nem olyan nagy probléma ha eleinte nem tökéletes az összes fotó vagy nincs még jó csomagolása a terméknek, ezekkel később is lehet foglalkozni. Egy webshopban ezekre már jobban figyelni kell, mert mást várnak a vevők az Etsy-n mint egy márkához tartozó webáruházban. Az Etsy jó lehet arra, hogy az eladó elkezdjen a márkaépítéssel foglalkozni, és később a saját webshopban már a kialakult arculatot és kommunikációt tudja folytatni.

Az Etsy-n nem egyszerű értékesíteni, de még mindig itt a legegyszerűbb nemzetközi szinten online értékesíteni, mert bár nagyon sok termék és árus található az oldalon, de még mindig könnyebb itt külföldi vevőket vinni az boltunkba, mint egy saját webshop esetében. Ugyanúgy igazak a fenti csoportoknál említettek, vagyis hogy eladások csak akkor lesznek, ha hosszú távon is munkát fektet az eladó a boltjába, de feltételezem, hogy aki ebbe csoportba tartozik, az már elkötelezte magát a termékei értékesítése mellett és vélhetően már nem kevés munkát is tett bele.

A saját webshopban való nemzetközi értékesítés nagyságrendekkel nehezebb és drágább (legalábbis eleinte), így szerintem érdemes először egy Etsy bolttal megpróbálni.

Akinek már saját márkája van

Vannak kis márkák, amik Magyarországon már jól mennek és azt érzi a tervező, hogy ideje lenne külföldre is értékesíteni, annak az Etsy egy jó irány lehet. Vagy akár annak, akiknek már magyar webshopja is van, de szeretne külföld felé nyitni.

Az Etsy jó dobbantó lehet a saját nemzetközi webshop felé. Egyáltalán nem degradáló, ha egy kis márkának Etsy boltja (is) van, nem lesz attól kevesebb, nem ciki egy ilyen bolt.

A saját nemzetközi webshop menő, és kívülről nagyon jól mutat, és márkaépítésnél jól mutat, de kicsit luxus, ha nem hoz pénzt, sőt ha azt nézzük, hogy helyette lehetne egy sikeres Etsy boltja, akkor kifejezetten rossz a saját nemzetközi webshop, ami nem megy jól. Kívülről nem tudjuk megmondani, hogy mennyi vevője van egy-egy webshopnak, de hidd el nekem, hogy többnyire a kis magyar márkák angol nyelvű webshopjainak nem sok forgalma van.

A saját “külföldi” webshopba forgalmat generálni is nagy munka, az Etsy boltot felfuttatni is az. Szerintem egy kis márkának, akinek még nincs nemzetközi webshopja, érdemes egy Etsy boltot nyitnia, mert sokkal bátrabban vásárolnak a vevők az Etsy rendszerén keresztül, mint egy külső webshopban (ismeretlen cégtől, ismeretlen fizetéssel stb – akkor is ha amúgy ugyanazok a feltételek, mint az Etsy-n). Nem véletlenül tartottam meg a Virivee Etsy boltját, ugyanis szezontól függően nagyon nagy forgalmat tud mostanra különösebb munka nélkül is hozni. Egyszerűen nem éri meg bezárni, azzal együtt is, hogy a saját webshopjaink is jól működnek.

Megéri még az Etsy-n árulni?

Bár az Etsy aranykora az eladók szempontjából elmúlt, azonban a legtöbb esetben még mindig érdemes Etsy boltot nyitni. De senki se várja, hogy feltölt pár terméket, kinyitja a boltot és majd maguktól jönnek az eladások. Ez az idő sajnos elmúlt már, de egy Etsy boltot nyitni megérheti már csak a járulékos hasznai miatt is, mert segít a termékek tesztelésében, és felkészít a nemzetközi értékesítésre különösebb anyagi ráfordítás nélkül. Ha viszont az eladó hajlandó hosszú távon is munkát fektetni a boltjába, akkor rendesen jövedelmező vállalkozást alapozhat arra.

Etsy bolt nyitás 4 egyszerű lépesben.

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is, vagy iratozz fel hírlevelemre és értesítelek, amikor több új cikk is elérhető.
Ha Etsy bolt nyitásán gondolkodsz vagy van már Etsy boltod, akkor lépj be az Etsy boltokat segítő csoportomba a Facebookon.

Összesen
32
Megosztás